torsdag 2 juni 2016

Maj i bilder

Maj är över. WTF!? Nu är det juni och snart börjar jag jobba heltid hela sommaren. Fattar ingenting av nånting, men okej. Vad gjorde jag i maj? Idk.


Jag och Trams var på Skansen! Där träffade vi en jättefin ko. Älskar kor.


En på jobbet fyllde år så jag bakade en vegansk kladdkaka. DEN BLEV SKITGOD. La fram den när jag kom till jobbet och när jag kom på lunch var den slut. Jag använde samma gamla kladdkakerecept som vanligt men bytte ut smöret mot mjölkfritt smör och ägget mot ett chiaägg. Sjukt lyckad.


Det var sommar och jag planerade sommarens look.


Som dock förstörs lite grann av mitt jättesexiga operationsärr. Folk ba "men det är badass med ärr" och det kanske är sant, men är det verkligen badass om man fick dem på en lekplats?


Var skeptisk mot det varma vädret.


Jag vandrade i naturen! Det har jag velat göra i flera år eftersom det inte blir mkt sånt sedan jag slutade biogeo, men det tog enda tills nu innan jag tog mig tid att göra det. Det var nice.


Hamnade av oklara anledningar på IKEA och råkade köpa en ny kottepalm. Ooops.


Det var kris på jobbet.


JOBBADE MIN SISTA DAG SOM DINO-DORIS.


Målade naglarna.


Tog selfies med björnen i butiken. Because why not.


Och kom äntligen fram till vilken min favoritsten är! Den är också grön ibland.


Färgade håret så det var fint och lila igen.


Jobbade första dagen på nya jobbet och åkte på kundmöte. Det innebar dresscode vilket gav mig väldigt dåligt med valmöjligheter i min garderob.


Kompenserad starkt dagen därpå med att vara nördig.


Målade naglarna igen och insåg att jag var jättegryffig veckan innan och sen jätteslytherin. Jobbigt för en Ravenclaw.


Tog nya tag i drömmarna om att bli författaren.


En anonym person hade roligt på jobbet.


Hittade denna fantastiska keps i borttappat-lådan! :O


Gick på lång promenad och lyssnade på Creepypodden. Råkade vandra högt upp på en kulle.


Och målade slutligen naglarna i en elevhemsneutral färg. Det var på tiden.

True story.

Inga kommentarer: