söndag 26 juni 2016

Review: Jerusalems Lott

Jerusalems Lott Jerusalems Lott by Stephen King
My rating: 4 of 5 stars

Den sista novellsamlingen av King som jag läste hade bara fyra långa noveller (novellas?), så jag var glad att hitta en som var full av ganska korta berättelser. Eftersom jag skriver en del noveller själv var det nice att se hur någon jag beundrar gör det.

Sen var jag mindre lycklig när jag upptäckt att den svenska versionen av boken är uppdelad i två, så tekniskt sett har jag inte läst den här boken. Suuuck.

Men halva boken var i alla fall bra! Jag tror min favorit var Grey Matter (tror det svenska namnet var "Grått slem, eller ..." eller något annat töntigt), vilket förvånade mig eftersom jag enbart baserat på titeln inte trodde jag skulle gilla den. Men den var äckligt och fantastiskt obehaglig så jag älskade den. Jag gillade alla faktiskt, även om några av dem inte riktigt levererade emot slutet, men fram tills dess var de alla fantastiska och obehagliga ...

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: