lördag 11 juni 2016

Review: På andra sidan Fågelsången

På andra sidan Fågelsången På andra sidan Fågelsången by Stefan Casta
My rating: 5 of 5 stars

Den här var bara underbar! Den är magisk utan magi, eller jag antar att det finns magi men det är en väldigt subtil sorts magi och det är perfekt, det är exakt den sorts magi jag vill ha om jag flyttar ut till ett underbart hus på landet.

Okej, jag är något mer av en stadsmänniska men boken fungerar ändå för mig eftersom jag också förälskade mig i idén med ett hem på landet och att ha hönor och sälja ägg och skit. Och att ha en skog nära. Jag skulle säkert bli knäpp efter fem minuter utan ordentligt internet, men ändå. Jag älskade att läsa om det.

Älskade också hur "familj" fungerade i den här boken. Det var inte enbart på grund av släktskap, det hade typ ingenting med det att göra. Jag älskade att Vanessa var hennes mamma så mycket att Vanessas föräldrar var hennes mormor och morfar, utan diskussion. Jag älskade hur Aron flyttade in och blev hennes bror bara sådär. Jag vill att relationer och familj alltid ska vara så omkomplicerat.


True story.

Inga kommentarer: