lördag 25 juni 2016

Review: Harry Potter och hemligheternas kammare

Harry Potter och hemligheternas kammare Harry Potter och hemligheternas kammare by J.K. Rowling
My rating: 4 of 5 stars

Jag tänker inte seriöst recensera Harry Potter, så låt oss bara gå rakt på en sak jag noterade när jag läste den här gången (bortsett från det faktum att ju äldre jag blir desto mer chockad blir jag över Dursleys behandling av Harry. Jag menar, de svälter honom seriöst i den här? Och Petunia försökte slå honom i huvudet med en jävla stekpanna!? Det är sjukt).

När Ginny skickar Harry den pinsamma alla hjärtans dag-sången noterade jag två saker: 1) att Draco Malfoy vet att hon skickade det, och 2) att han kallar henne GINNY när han mobbar henne för det. Draco kallar Crabby och Goyle vid sina efternamn, han tror Percy heter Peter, men på något sätt känner han Ginny tillräckligt väl för att kalla henne Ginny?

Alltså ni kan inte säga att Ginny och Draco inte har hemliga "jag hatar Harry Potter"-möten i korridorerna sent på nätterna där de snackar skit och/eller skvallrar om honom. Jag lovar att Draco hjälpte Ginny skriva den jävla sången. Jag lovar att han var ännu argare än Ginny att han inte gillade den. Jag slår vad om att Ginny och Draco är hemliga BFFs som bara låtsas hata varandra.

Jag lovar.

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: