fredag 24 juni 2016

Midsommar

Glad midsommar! Jag har - precis som förra året - åkt ut till landet för att chilla lite över helgen. Museet har stängt över midsommar så för en gångs skull behöver man inte oroa sig för att bli inringd, och eftersom jag jobbar resten av sommaren, ja, då gäller det att passa på att vara ledig nu.


Har chillat med mina favoriter, korna! Var även ute och sprang imorse, hela 11 km vilket är det längst jag någonsn sprungit, och då fick jag umgås med lite får och jättemånga insekter. Vädret idag har varit rent vidrigt med runt 20 grader och superfuktig luft, och eftersom insekter och värme är mina hatgrejer med sommaren har det väl inte varit den bästa midsommaren i mannaminne, men rätt nice ändå!


Sjukt midsomrigt var det iaf, med jordgubbstårta och en midsommarstång. Tårtan var tyvärr inte vegansk men jag fuskade lite. Mamma hade dessutom fixat 1 ägg åt mig genom en arbetskamrat: jag tycker faktiskt det kan vara okej äta ägg om man vet att de kommer från någon som har ett par stycken egna och inte en jättestor gård, så därför fick jag iaf avnjuta ett sånt. Det var nice.


Mot kvällen blev det iaf rätt bra väder, dvs något svalare och mindre fuktigt, och när min bror och hans sambo begett sig hemåt passade jag på att få lite fin skrivtid med ett par koppar te. Precis som förra året fick jag en idé till en fantastiknovell på vägen ut och nu ska vi se om jag hinner avsluta den innan det är dags att åka hem igen. Det tycker jag faktiskt att jag borde hinna göra om jag ska vara ärlig. Den handlar om lesbiska häxor för det är väl typ det enda jag skriver om, men å andra sidan kan väl världen knappast ha för många lesbiska häxor i sig ...

Aja, kanske dags att sova nu. Ska ut och rulla mig naken i morgondaggen imorgon för jag har hört att det är bra för, ehh, vad det nu var.

True story.

Inga kommentarer: