torsdag 31 december 2015

Review: Natthimmel

Natthimmel Natthimmel by Sofia Nordin
My rating: 4 of 5 stars

Awww, den här boken var jättegullig, vilket jag inte förväntade mig. Jag kunde bara inte låta bli att låna en bok om att lajva, även om jag inte sysslat med det på över tio år.

Men, Tilda, är en fjortonårig tjej som bestämmer sig för att ge lajv en chans och jag var en gång en trettonårig tjej som gjorde detsamma, så naturligtvis kunde jag relatera till henne en hel del. Inte helt, för även om hennes självmedvetenhet fortfarande känns bekant nu när jag är tjugosex, så var jag irriterande konstig när jag lajvade, och såg ner på alla som inte var det och försökte att vara så konstig som möjligt när jag kunde. Jaja, jag var tretton, det är tillåtet. Och självklart, så blev jag också av med en före detta bästa vän på grund av min nya hobby. Den delen var också välbekant.

Vissa saker är jag lite skeptisk till. Vem som vill lajva har inte sett Sagan om Ringen??? Jag vet att hon måste ha varit väldigt ung när filmerna kom ut (när jag var i hennes ålder hade de just kommit ut), men ändå. Jag fattar inte heller hur hon kunde sy alla coola kläder och ha råd med material till ringbrynjor och fejksvärd - jag kude inte köpa massa sånt utan mina föräldrars hjälp. Men jag kanske bara överanalyserar. Jag tyckte också det var lite skumt att hon inte fick några fler vänner förutom Jesper, trots att hon var med i en lajvgrupp med massor av andra människor.

Men det var en jättegullig bok som jag tyckte väldigt mycket om. ˆˆ

View all my reviews

Inga kommentarer: