måndag 28 december 2015

A long time ago in a galaxy far far away

En sak jag älskar med att vara nörd är när man har latenta nördförälsker som ligger och pyr inom en, eller kanske snarare mognar inom en i ett par år och sedan kommer tillbaka CRASH! BOOM! BANG! med full force för att någonting plötsligt kickar igång det igen. Det hände för tre år sedan med The Hobbit, det hände för två veckor sedan med The Force Awakens. Man går runt där, tror att man bara blivit ett casual fan, och sedan plötsligt, som en blixt från klar himmel, är man besatt och kan inte prata om något annat.

Skoja inte, min tumblr just nu är fan 99% Star Wars-inlägg och jag är not even sorry. Imorse vaknade jag och tittade på den fina snön och sen tänkte jag på Star Wars hela tiden tills jag gick till jobbet och när jag kom ut var jag på så oförskämt bra humör. Nog för att jag alltid blir lite kär igen varje gång jag kommer i kontakt med Star Wars-filmerna, men herregud, det enda jag vill göra nu är att köpa all amazing merch jag kan hitta. Jag funderar seriöst på att lägga 1700 kr på en appstyrd BB-8 för ... tja, för att jag VILL.

Bildkälla: http://moviepilot.com/posts/3524772
Har jag lärt mig någonting av Hobbit? Tja, jag kommer nog vara minst lika orolig för att filmen ska vara orolig när jag sätter mig i bion inför episod åtta som jag var inför episod sju, men jag har också lärt mig att vill man fangirla tills det nästan gör ont då ska man fan göra det. Man vet aldrig när man blir bitter och tråkig igen, och då kommer man fan inte ångra att man rebloggade tusen posts och grät över headcanons.

Oh well. Nästa steg får väl bli att renovera lägenheten och sätta upp fler bokhyllor, för var annars ska jag få plats med alla min jävla star Wars merch???

True story.

Inga kommentarer: