söndag 13 december 2015

Lucia

En annan grej jag har i min Bullet Journal är seasonal bucket lists. Just nu har jag både en Christmas Bucket List och en Winter Bucket List för det var för mkt grejer jag vill göra. Idag har jag kryssat av saker från båda listorna faktiskt!


Först var jag hemma hos mamma och pappa och bakade pepparkakor. Mamma ba "ska du göra Gandalf i år också?" och jag ba "DET ÄR VÄL KLART". Han ligger där uppe i vänstra hörnet. Snygg som få.


Sedan var jag på ett luciatåg! Har inte sett ett sådant på typ tio år, men efter att ha läst i tidningen om att det skulle vara ett konstsimnings-Luciatåg på Forsgrénska var jag och Trams bara tvungna att gå. Det var lika coolt som vi trodde!


Lucian + tärnorna simmade runt i olika formationer till Tänd ett ljus.


Sedan kom även de mindre simmerskorna och simmade över bassängen till Midnatt råder. Luciatåget var i kanske en kvart, sedan var det massa fler konstsimuppträdanden i typ en timme. Det var mysigt!


Efter det gick vi till Starbucks och drack Gingerbread Latte ur deras julhatande röda muggar. Trams föredrar Pumpkin Spice latte eftersom den är sötare, men jag tyckte nog bättre om den här. Fast ska inte påstå att jag gillar någon av dem egentligen ...


Slutligen tog jag en lång väg hem för att komma upp i dagens 10,000 steg (årets julklapp till mig själv var 12 nummer av Runner's World och ett aktivitetsarmband ...), och fick syn på det mest tacky juldekorerade huset ever. Ingen annan på gatan har så mycket som en ljusslinga uppe vilket gör det hela ännu roligare.

Har varit en mycket julig och fin dag! Vi får hoppas att jag överlever Star Wars-premiären på onsdag och får njuta av resten av julen. Det finns det inga garantier för.

True story.

Inga kommentarer: