torsdag 17 september 2015

Utan gips

Bra dag idag! Först och främst hände ju det bästa som hänt de senaste sex veckorna, det vill säga att jag ÄNTLIGEN blev av med gipset. Har räknat veckor, sedan dagar, och till sist timmar tills det skulle hända.

Det var såklart superäckligt där under, massvis med död hud, mycket benhår (som iofs inte är äckligt men inte min grej), och bara allmänt onice. Mina planer sedan länge var att fira med ett varmt bad, och det gjorde jag också! Hade en badbomb från Lush dagen till ära (Intergalactic tror jag den heter, rekommenderas!) och först var det mysigt med den blå färgen och allt glitter och det var mkt skönt att låta foten flyta runt i vattnet.

Seeen efter ett tag blev det mer att jag bara flöt runt med mina egna döda hudceller, men äsch, det var ett effektivt sätt att få bort mycket av dem. Avslutade med båda body scrub och butter från Body Shop, vilket också kändes sjukt nice. Mmmm. Njuter av att kunna ha strumpor på mig, att kunna klia hur jag vill, och att kunna röra foten ... lite grann iaf. Den är ganska stel. Men jaja, det får man väl bygga upp.

Lite segt att de pratar om hur jag ska kallas till operation för att ta ut skruvarna sen. Hade bestämt intrycket av att en sådan inte skulle bli nödvändig, men vi får väl se hur seriös den blir. Den här gången kommer jag vara förberedd iaf och när operationen är över så kommer allt faktiskt vara över, till skillnad från sist.

Till sist vill jag bara tipsa om att en intervju med mig finns i senaste numret av Citylife Magasin, Åkersberga-utgåvan. Oväntat snygg bild på mig, med tanke på att det kändes som att jag kisade typ hela foto sessionen.

True story.

Inga kommentarer: