fredag 4 september 2015

Augusti i bilder

Augusti hade potential att bli en rätt nice månad, men eehh som ni kanske anar blev det inte riktigt så. Inte nog med att jag bröt fotleden, vädret konspirerade mot mig och gav oss en fruktansvärd värmebölja dagen efter att det hänt. Ni vet vem ni ska tacka/skylla på för den skiten.

Aja, låt oss ta en titt på augusti:


 Det började ju fint med min kusins bröllop!


Sedan köpte jag jättefina och vuxna lakan och var stolt över mig själv. Fick dock inte njuta av dem särskilt många dagar.

Bild via Li
Eeeeftersom jag den sjätte augusti tyckte det var kul att testa den livsfarliga leksaken i bakgrunden och bröt fotleden på tre ställen (uppenbarligen krossade jag båda fotknölarna och bröt ytterligare ett ben. Good times! Har en del bilder på mig när jag är skabbig på sjukhuset, men ni slipper dem.


När jag kom hem hade jag väldigt tråkigt så jag pimpade mitt gips.


Dock satte det första gipset jättedåligt så jag åkte till sjukhuset efter bara några dagar och fick ett nytt, som är snyggt och ROSA. Självklart skrev jag dit min fave reminder igen, tillsammans med "it's a bad day, not a bad life". Mina viktigaste reminders.


Netflix and chill blev lite mitt ledord för månaden eftersom det inte finns så mkt annat att göra. Jag trodde jag skulle läsa mkt men i början var jag alldeles för hög på smärtstillande för att kunna koncentrera mig.


Chriss skickade ett fantastisk care package! Det där blåbärsteet är så otroligt gott. :D


Min syster höll mig sällskap en dag och lärde mig att spela backgammon.


Eftersom jag hatar solen improviserade vi ett parasoll av ett stort paraply vi hittade. Det fungerade jättebra. Ska fan investera i ett stort paraply och alltid bära runt det.


Vi åkte till landet över helgen och jag tog en skuggselfie i en park i Gnesta. Let me tell you att det är jobbigt nog att vara på landet och behöva duscha ute och ha toaletten i en separat byggnad från där man bor i vanliga fall, det var galet omständigt med en bruten vrist.


Vi städade marsvinsburen och jag jävlades med stackars Nori som inte fattade någonting.


Jag presenterade mitt examensarbete och hade såklart på mig en fierce t-shirt med Khaleesi för att inte misslyckas.


Var på sjukhuset skittidigt för att röntgas och ta bort stygnen. Här är jag skitnöjd efter att ha lyckats köpa en kopp kaffe till mig SAMT tagit med mig sagda kaffe tillsammans med kryckorna ut från Pressbyrån. Det var ett projekt.

Vill man se bilder på hur stygnen såg ut och hur det blev sen kan man klicka här.


Jag bodde i Pet Heaven i en vecka. Sasha började älska mig sista dagen.


Jag var på jobbintervju och med tanke på hur lite kläder jag hade med mig blev det inte mer seriöst än såhär. Med ett chockrosa gips är det svårt att ge ett professionellt intryck hur man än gör. 


Vi var förbi min lägenhet och jag såg till min glädje att någonting växte på min balkong. HURRA!


Sedan var vi på landet en helg till och shoppade på Lager 157. Jag köpte bland annat en ny kjol och en hoodie.

Oooch det var augusti. Nu är det september och det har typ blivit tokhöst på en gång och jag kunde inte vara lyckligare. Älskar hösten. Det är typ då det äntligen blir värt att leva igen efter att ha lidit hela sommaren. Mmmm, höst.

True story.

Inga kommentarer: