tisdag 1 september 2015

Bokyatzy 2015

Augusti är över, vilket betyder att sommaren är över (YEEES), och det betyder att min favoritutmaning bokyatzyt också är över. Låt oss ta en titt på hur det gick för mig i år:

Poäng
Genresommar (30p) 30
Deckare Mörka platser
Fantasy/Sci-Fi The Rithmatist
Klassiker Around the world in 80 days
Samtida skönlitteratur Analfabeten som kunde räkna
Biografi/Memoar Jag är Zlatan
Lyrik Karin Boye
Böcker från 5 olika svenska förlag (16p) 16
Gilla böcker Vi måste sluta ses på det här sättet
Månpocket Bridget Jones
Rabén & Sjögren Kära Edda
Bonnier Carlsen Jag väntar under mossan
Elisabeth Grate Bokförlag Lilla Smycket
Tung litteratursommar (15p) 15
Fackbok Dinosauriejägarna
Tegelsten (över 500 s) Bärnstenskikaren
Historisk roman Rosornas krig
Mörka utsikter (13p) 13
Dystopi Brave New World
Krigsskildring Boktjuven
Bok med svart (mörkt) omslag Vassa föremål
Tre böcker av en författare (11p) 11
Stephen King Det
Stephen King Jurtjyrkogården
Stephen King Om en Buick 8
Sommarpaketet (10p) 10
Deckare Kärt Barn
Kalle Anka-pocket KAP
Klassiker From the Earth to the Moon
Tjejsommar (10p)
Chick litt
Erotisk skönlitt
Feministisk
Lätt sommar (8p)
Grafisk roman
Fan fiction (minst 30.000 ord, completed)
Ungdomsbok
Små utmaningar, 3p/st (Max 1 bok/kategori)
Reseskildring Vild 3
Bok på mer än 500 sidor
En pocket The Carrie Diaries 3
Ett loppisfynd
En bok av Neil Gaiman M is for magic 3
Läsa om en bok Fangirl 3
Läsa en bok och se filmen
Följetång (minst tre böcker) (3p/bok) Kretsen, Drömtjuvarna, Sovarna 9
Läsa klart en påbörjad bok
Låna och läs en bok från bibliotekets topplista
En bok med lila omslag
En bok där omslaget har en byggnad Konsten att ha sjukt låga förväntningar 3
Bok med övernaturligt inslag Scorpio Races 3
Fanfiction på över 30.000 ord (completed)
Kokbok (+1p för lagad rätt)
Grafisk roman Nimona 3
Barnbok The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making 3
Genrer, 2p för första och sedan 1p/st
Deckare
Sci-Fi
Fantasy Some Kind of Fairy Tale 2
Chick-litt
Dick-litt
Romantik
Erotik
Klassiker
Lyrik
Historisk roman
Samtida skönlitteratur
Ungdomsroman
Facklitt
Biografi/Memoar
Dystopi
Slutsumma 130


Jag läste 32 böcker och fick ihop 130 poäng, vilket jag tycker är rätt bra. Förra året läste jag 42 böcker, men trots att det var tio mer än i år fick jag bara ihop 9 poäng till, dvs 139. Så även om jag inte slog förra årets rekord ser jag det ändå som en seger för matematiken!

True story.

Inga kommentarer: