tisdag 15 september 2015

Novellsommar

Det känns som jag skrivit så galet mycket noveller den här sommaren. Mellan 31 augusti och 1 september var det deadline för inte mindre än sex novelltävlingar som jag kände mig manad att delta i, och så eftersom jag inte skrev någonting i juni (nästan) blev det en hel del skrivande att få ur sig efter det.

Men det har varit kul! Novellskrivande är ju relativt nytt för mig och jag förväntar mig alltid att inspirationen ska ta slut, men hittills har det inte varit några problem så länge det funnits en deadline. När jag skickade in den sista novellen (sista augusti) tittade jag på min lista för framtida novelltävlingar och hittade ... en. Deadlinen för den var två månader senare, vilket kändes helt sjukt för någon som närmast fick hetsskriva för att iväg allting som skulle in i augusti.

Så för tillfället spånar jag på idéer till Catahyas epilogantologi, och eventuellt någonting till Tidningen Skrivas novelltävling på temat "Skördetid". Alltså, är det bara jag eller blir deras teman flummigare och flummigare för varje gång...?

Jag har också skrivit klart tredje utkastet för berättelsen jag skrev för NaNo 2014, och skickat iväg den till lite testläsare. !!! Det är alltid lika spännande, speciellt som två av dem inte direkt läst vad jag skrivit innan (Chriss, den stackars fan, tvingas ju läsa allt jag skriver oavsett om hon vill eller inte). Hanna läste hela berättelsen på mindre än tolv timmar och kom med jättebra feedback, så det ska bli spännande att se vad de andra har att säga! 

Idag har jag också skrivit ut mitt gamla manus igen för att göra ett nytt förlagsutskick. Har typ bara förlag som vill ha pappersformat kvar på listan nu, så det blir inget massutskick den här gången, men det gör inte så mycket. Har uppnått ett tillstånd av total zen där jag känner att jag blir utgiven när jag blir utgiven och det är ingen idé att stressa över det. Aom aom aom ...

Aja, om sommaren varit tillägnad noveller ska nog hösten tillägnas längre berättelser! Man kan inte vara i novell-mode när man ska skriva NaNo, liksom.

True story.

Inga kommentarer: