lördag 19 september 2015

Har du läst…

…en bok med snö på omslaget?
Det är typ snö på omslaget till Guldkompassen, va?

…en bok som handlar om krig?
Boktjuven av Markus Zusak.

…en bok som är skriven av en finsk författare?
Inte med flit.

…en bok som är över 800 sidor?
Senaste var nog Stephen Kings Det, som "bara är läskig de sista 1100 sidorna eller så".

…en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?
Ehhh det finns en jag vill säga men det blir nog en spoiler så vi drar till med The Mediator-serien av Meg Cabot.

…en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
High Fidelity av Nick Hornby.

…en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Gansey i The Raven Cycle är ju jävligt rik.

…en bok som handlar mycket om djur?
Jurassic Park, om man räknar dinosaurier som djur och det tycker jag faktiskt man kan. Man ska inte diskriminera bara för att de typ dött ut.

…en bok vars titel innehåller ordet ”En”?
Om en Buick 8.

…en bok som utspelar sig på hösten?
Det enda jag kommer på är någon Sweet Valley Twins-bok som utspelar sig under halloween. Med tanke på att jag älskar hösten borde det ju vara massa fler här, sjukt dåligt, 0/10.

...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Ehhh tycker inte att Gillian Flynns böcker brukar vara särskilt uppmuntrande ärligt talat.Vet inte vilken som är värst egentligen?

…en bok som handlar om bröllop?
Babbeldrottningen av Meg Cabot.

…en bok som handlar om häxor?
HAAARRYPOTTERJAFÖRFAAAAN

…en bok som utspelar sig på en ö?
Den sjätte Temeraireboken utspelar sig i Australien och det är ju typ en ö.

…en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig själv i?
Just nu sitter jag här och ba "nej jag har aldrig relaterat till en karaktär i en bok ever", men det stämmer ju inte. Eeeehhhhhhh ........ joo, jag relaterar till Cath i Fangirl ganska mycket.

…en bok som utspelar sig i rymden?
Liftarens Guide till Galaxen.

…en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
Tistelblomman av Amanda Hellberg var väl ett rätt gammalt hus? Det spökade iaf i huset, då brukar det vara gammalt.

...en bok som handlar om en bokhandel?
En bokhandel är väl en ganska viktig bit av Dash och Lillys utmaningsbok eller vad den heter, men annars kommer jag inte på någon.

…en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord)?
Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg.

True story.

Inga kommentarer: