söndag 26 april 2015

Camp NaNo

Jag har varit med i CampNaNo nu under april, vilket varit kul. Jag skriver mer än någonsin nuförtiden, och det kändes som att det kunde vara kul att göra det under lite mer organiserade former. Har kanske inte blivit BFFs med mina cabin mates, men det är mycket roligare att ha en liten grupp att prata med en hela forumet (även om det också har sin charm).

Min story är ... sådär. Jag tog det lugnt och satte 40k som mål, vilket obviously inte är slutet på historien. Den kan säkert bli 100k till sist, om jag orkar skriva klart den. Ärligt talat är den inte så nice som jag trodde den skulle bli?? Jag vet inte om jag orkar skriva klart skiten, men ... om inte annat har jag Camp NaNo i juli på mig att skriva fortsättningen.

Är lite kluven. Igår hittade jag femhundra oavslutade projekt på min dator, men de flesta av de är typ ... tio sidor, max. Att ha en story på 40k och sen bara lämna den, det är den biten jag inte gillar. Det känns för långt. Och jag kommer säkert få för mig att det är en bra story igen om tre år och skriva om den om jag inte blir klar. Hmm, hmm.

Smoothie och banan - det bästa som finns.

Idag satt jag till och med på balkongen och skrev! Det var skönt i solen, men blåste kallt, så att ha en filt med var en väldigt bra idé. I och med att solen låg på såg jag ca ingenting som hände på surfplattan och kunde bara använda Word-programmet ... vilket var asbra, för då satt jag där i en halvtimme och skrev koncentrerat utan en enda internetpaus.

Ärligt talat minns jag inte sist det hände? Jag har så låga mål numera, typ 1,000 ord eller något åt det hållet, så oftast skriver jag det i superkorta och intensiva 250-ordsintervaller, sen tar jag en paus och kör en omgång tyska på Duolingo eller kollar tumblr. Det funkar skitbra när man behöver multitaska, men skrivandet i sig blir kanske inte så njutningsfullt.

En halvtimmes balkongskrivning dock? Högst njutningsfullt, och jag fick ur mig 1300 ord, vilket var 200 short of dagens wordcount. Får väl bli årets vårlöfte att göra det så ofta som möjligt, även om april kanske är lite pushing it när det gäller att chilla på balkongen. Det blåser fan för kallt här uppe på åsen ...

True story.

Inga kommentarer: