onsdag 5 oktober 2011

How I met Lyxfällan

Spontantittar igenom utvalda avsnitt av HIMYM, och har kommit till säsong tre, där Marshall och Lily bestämmer sig för att köpa en lägenhet av Janice (från Vänner alltså) trots att Lily har enorma kreditkortsskulder och Marshall har studielån. Och två saker slår mig:

De missade ju världen chans på en epiiiiisk crossover. Robin, som är den enda som känner till Lilys kreditkort, anmäler henne till Lyxfällan! Charlie och Matthias (som väl var programledare då) flyger till USA och skäller ut dem. Budgettavla med laugh track (okej, HIMYM har inget riktigt laugh track, men de har skratt!). Är det bara jag som ser hur bra det här hade kunnat bli??? Varför finns inte Lyxfällan i USA?

Det andra jag tänker på är 18% RÄNTA!? Om jag hade det skulle jag betala nästan 12000 i månaden bara i ränta. Obv är det högt, har bara inte insett HUR högt innan...

"You should have a reality show", sa Robin just. I'M TELLING YOU: LYXFÄLLAN.

True story.

6 kommentarer:

hanna sa...

Det finns en kanadensisk variant:

http://en.wikipedia.org/wiki/Til_Debt_Do_Us_Part

Lite som Lyxfällan iaf! Den gick på typ tv4+ förut, den var bra!

Ell sa...

ÅÅHÅÅHÅH, det låter nice!! Ska kolla upp det när jag får Lyxfällan-abstinens nästa gång...


Men det leder osökt till frågan: hur kan Robin missa att anmäla Lily till det!?

hanna sa...

Eller hur. Hon är från the untamed north, så hon borde ju känt till programmets existens.

Ell sa...

Man tycker ju det!

Emma sa...

JAG DÖR DET HADE JU VARIT EPISKT. Kan se framför mig hur Charlie/Mattias ba "Vell this is värry bad indiiiid!"

Gillar att Joss Whedon hade smaken att låta en ekonomisk intervention vara med i Buffy i alla fall!

Ell sa...

HAHAHHAH, ELLER HUR. Marshall skulle gråta lite. Epiiiiiiskt!!!!!

Mycket sant! Ett plus till honom för det!