söndag 16 oktober 2011

FOOD

Idag är det Blog Action Day, och temat idag är visst FOOD. Mat alltså. Har inte riktigt någon inspiration till att skriva något, för jag är lite sådär... trött på mat. Det är tråkigt att laga, tråkigt att köpa, tråkigt att planera vad man ska äta en hel vecka (I KNOW, vuxenpoäng!).

Sen kom jag på att där kanske jag har något. Jag menar, jag är trött på mat. Typ. Varför, egentligen? För att jag har det överallt, jag har tusen valmöjligheter kring vad jag ska äta, jag småäter jämt... det är överallt. Vi har en hel kultur byggd på att man ska äta för att vara social.

Och så finns det ställen i världen där man inte ens har mat att äta? Där mammor kokar lite vatten åt sina barn så de iaf ska få i sig någonting medan mammorna går ut och letar mat?

Fast det får mig inte att uppskatta mat mer. Jag är glad att jag slipper svälta, men jag tycker fortfarande att det bästa vore om man uppfann något piller man kunde ta istället för mat så att man bara kunde äta för att det var gott. Fast då skulle det säkert kosta hur mycket som helst och så skulle världen delas in i folk som äter piller och folk som måste äta något så lame som mat.

Äh, skit samma. Jag drömmer ändå om en dag då jag bara behöver äta för att det är gott. För det kan ju vara jävligt gott också.

True story.

Inga kommentarer: