onsdag 28 oktober 2009

Meme

1) Post a list of up to 20 books/movies/anime/TV shows/video games/bands [fannish etc.] that you've had an obsessive fannish love or interest in at some time in your life.
2) Have your f-list guess your favourite character/member from each item.
3) When someone guesses correctly, strikethrough the item and put the name of your favorite character next to it.


1. Harry Potter - Humlesnurr, gissat av Trams. Den flygande bilen, gissat av Hanna.

2. Lord of the Rings - Aragorn, gissat av Trams. Gandalf, gissat av Trams och Chriss.

3. Star Wars - Han, gissat av Trams.

4. Stargate - Jack O'Neill, gissat av Trams.

5. Vänner - Chandler, gissat av Trams.

6. Scrubs - The Janitor, gissat av Trams. Dr Cox, gissat av Hanna.

7. Lost - Desmond, gissat av Trams.

8. Buffy - Spike, gissat av Trams.

9. Kingdom Hearts - Odjuret, Musse och Sora, gissat av Chriss.

10. Svindlarna

11. How I met your mother - Ted Mosby, gissat av Hanna.

12. Tru Calling - Harrison, gissat av Trams.

13. Desperate Housewives

EDIT: Vissa har flera svar. Så ni kan fortsätta gissa på dem även om Trams gått crazy...

True story.

12 kommentarer:

Trams sa...

Jag kommer att ha så många fel att det är pinsamt och du kommer att säga upp kontakten med mig. XD

1. Humlesnurr
2. Aragorn
3. Han
4. Filmen? Serien? Jack?
5. Hum... Har du nånsin sagt vem som är din favorit? Äh! Vi säger Chandler.
6. Ingen aning! Nej, oj! The Janitor.
7. Det är ju inte Sawyer längre. Så vem är det då? Desmond? Jag minns inga karaktärer. XD
8. Spike?
9. Nu kom vi till Kingdom Hearts som jag inte ens spelat. Så jag måste nog hoppa över den här.
10. Ehm... Danny? Kan han heta det? Och är han ens din favorit... Tveksamt...
11. Barney
12. Harrison
13. Damn. No idea... Feels like I should know this anyway... Hum... Is it a guy? 'Cause in that case I would have to guess that it's the guy whose name I don't remember. XD

Det känns som att jag borde känna dig bättre än så här... XD

Ell sa...

Du känner mig FÖR bra. XP Nu finns det ju typ inga kvar att gissa på! XP

Trams sa...

Sorry! Jag trodde faktiskt att jag skulle ha fel på fler av dem! XD

zampo sa...

9. Kingdom Hearts - Leon
11. How I met your mother - Barney Stinson

hanna sa...

1. Den flygande bilen. Ford Angelian alltså. Eventuellt Remus, Sirius och Luna också. Men mest flygande bilen.
2. Legolas... just a hunch.
6. JD!
11. Ted Mosby. Du tycker att han är den perfekta mannen för att han kollar på Star Wars varje jul.

hanna sa...

6. Dr Cox också!

Chriss sa...

9. Jag tror att det är Odjuret! :D Eller Sora...

Svedski sa...

2. Arwen?

Ell sa...

Nuuu har jag uppdaterat! Jag känner att det där med Lord of the Rings trodde jag alla visste!

hanna sa...

BOROMIR??? FARAMIR??????????

Trams sa...

Får jag ens gissa mer? XD

Gandalf?

Ell sa...

JAAAA, TRAMS!!! Äntligen! XP