fredag 2 oktober 2009

Hest


Inatt drömde jag att jag hade en häst. Jag tror jag hade grisar också för jag var i ett stall med massa grisar, och så upptäckte jag att det stod en brun häst där. Som hette Brunte. Jättefin var han. Sen gick jag och köpte hö till honom och tänkte att han borde få ett häftigare namn. Första tanken var Asfaloth, men så kom min inre nörd fram och sa att det går ju inte för Asfaloth är faktiskt en vit häst. Så jag valde Shadowfax istället (vilket ju är logiskt, för han är ju inte alls silverfärgad/vit. Jag har aldrig tänkt mig honom som vit dock, så i mitt huvud är det rätt). Sen vaknade jag innan jag hann ge mig ut och rida på honom. Sämst. Jag skulle jättegärna ha en häst men ingenstans i några av mina framtidsplaner finns det plats för en sån. :/

Idag var det så kallt så att jag höll på att dö också. Jag kunde seriöst inte koncentrera mig en sekund under föreläsningen för det enda jag kunde tänka på var hur kallt det var... och då hade jag ändå jacka på mig. Fy faaan vad den här årstiden inte är rolig. Jag vill ha mysig höst, inte dryghöst som det är nu. Usch.

Nu är det Idol. CALLE! CALLE! CALLE!

True story.

15 kommentarer:

Trams sa...

JAG VILL HA EN HÄST! Eller egentligen inte... För det är så mycket jobb... Men jag vill börja rida igen... XP


Ehm... Hur stor tror du chansen är att Chriss kommer att antingen döda mig eller säga upp kontakten med mig om jag blivit kär i en av deltagarna i Idol som inte är Calle och därför tycker att jag inte kan rösta på just Calle? XD

Ell sa...

Jag vill mest ha en och titta på den. Någon annan kan ta hand om de jobbiga grejerna nu...


MEN TRAMS! Jag blir riktigt upprörd nu! Jag trodde bättre om dig...

Trams sa...

Titta på den? Det är ju en normal grej att göra. XD

Jag vet! Men Erik är så pretty! och söt och sjunger så bra! Fast egentligen så gillar jag Calles sångröst precis lika mycket... Och kan vara lite kär i en av de andra killarna också som jag inte minns namnet på... Och det är en helt fantastisk tjej med också... Hur och när blev jag så intresserad av svenska idol?! XD

Ell sa...

Men de är fina! Jag gillar att titta på dem!

Ständigt denna Erik... jag tyckte inte han var så bra idag. Han har varit ganska bra dock. Ibland...
JAG VET INTE. Du skrämmer mig. Att Chriss är såhär har jag lärt mig att leva med, men även du, min Trams?

Chriss sa...

TRAMS, DU FÅR INTE SLUTA RÖSTA PÅ CALLE!!!!

Det är okej att vara kär i en av de andra deltagarna (även om jag tyvärr måste berätta att han har flickvän), MEN DET ÄR INTE OKEJ ATT RÖSTA PÅ NÅGON ANNAN!!!

Trams sa...

De är fina. ;p

Men han är awesome! Kanske inte hans bästa framträdande idag. Och det känns så fel att vara förtjust i den uppenbara flickfavoriten. XP Så jag försöker faktiskt att vara öppen till alla deltagare.
Jag vet inte vad som hänt! Jag tänker skylla på skolan och mina humörsvägningar! För det är ju inte ens min typ av TV!

Chriss sa...

Nej, det var det inte, men ja, han är awesome. Men vi röstar på Calle! Från och med nu inför jag en MAT-pakt på det!

Och om du är snäll och råkar befinna dig i Stockholm när Idol pågår kan jag be Calle presentera dig för han Erik...

Trams sa...

Ajdå, nu dök Chriss upp... XD Ehm... Pappa röstade på Calle? Det är ju ungefär som att jag röstade... Jag var ändå tvungen att använda hans telefon eftersom jag bara har två kronor på min telefon... XD

Chriss sa...

Inte samma sak! Hädanefter hoppas jag att Calle får minst en röst från dig, personligen, varje vecka!

Ell sa...

Man sviker inte MAT-pakter, Trams. Hux flux slutar det med att någon ligger med Han Solo, och så vill vi ju INTE ha det.

Trams sa...

Oj, fan MAT pakt nu också... Jag hann inte med den kommentaren... Okej. Så jag röstar på Calle då.
Och no need to introduce me. Jag vet inte hur man pratar med killar och helt pointless om han har flickvän ändå. Jag överlever utan det. XD

Chriss sa...

Ell: Precis! Eller att nån börjar resa med Doctorn utan att ta med sig de andra!

Trams: Braaaaaa, Trams! :D Givetvis får du ju rösta BÅDE på Calle och Erik, men inte bara på Erik...
Okej, om du säger det så... XP

Trams sa...

Jag lovar att rösta på Calle! Så länge du smsar telefonnummren nästa fredag för jag lär inte vara hemma och jag vet inte om jag kan övertala Macca och Q att se Idol...

Och ingen ska ha sex med Han Solo eller fly med Doktorn. Så. Då är allt lugnt va?

Chriss sa...

I say we have a deal.

Trams sa...

Awesome!