måndag 31 augusti 2009

Tio filmer

1. Pick 10 of your favorite movies.
2. Go to IMDb, and find a quote from each movie.
3. Post them here for everyone to guess.
4. Strike it out when someone guesses correctly, and put who guessed it and the movie.
5. No Googling/using IMDb search functions.

Ni får dem i svårighetsordning! Lättast först.

1. Person ett: "There's nothing to see. I used to live here, you know."
Person två: "You're gonna die here, you know. Convenient."
- Star Wars: Return of the Jedi, gissad av Vickan.

2. “[Character's name], we're only passing through history... This IS history.”

3. "What do you want me to do, dress in drag and do the hula?" - Lejonkungen, gissad av Chriss.

4. "I think he's dead, my dear." - Die Hard with a vengeance, gissad av Trams.

5. "I need The Fast and the Furious - not Driving Miss Daisy!" - A Cinderella Story, gissad av Chriss.

6. "You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig." - Den Gode, den Onde och den Fule, gissad av Zackrid.

7. "Well, I'm a genious, not an engineer." Mannen med järnmasken, gissad av Chriss.

8. "There was a fire fight!" - Boondock Saints, gissad av anonym.

9. "I don't know. It's a mystery." - Shakespeare in love, gissad av Anna.

10. "This is the best part of the day, when I get to be fat, on the bed, with my quart of Coke." - Supersize Me, gissade av Amanda / Moonpaw.

True story.

20 kommentarer:

Chriss sa...

3. LEJONKUNGEN! :D :D :D Eller, ja, The Lion King, men skitsamma XP

5. A cinderella story! :D

7. Mannen med järnmasken!

:D

Ell sa...

JAA, rätt! :D

Jag trodde inte någon skulle ta sjuan. XP

Moonpaw/Amanda sa...

10. Super Size Me?

Ell sa...

JAAAAAAAA!!! Den trodde jag verkligen ingen skulle ta. Jag älskar dig lite nu faktiskt. :D

Chriss sa...

Du, jag har faktiskt också haft en period då jag såg den några gånger för mycket... XP

Ell sa...

Hahahaha! Den är lätt att se några gånger för mycket.

Anna sa...

Det tog mig en rätt lång stund innan jag kom fram till att jag minns det som att det är tjejen i "Shakespeare in Love" som säger 9. (Eh, lyckades skriva 10 nyss, det kommer inte från den...) Along with a bunch of others, men det är hon som säger det i slutet typ. Hm.
Så jag chansar på det. Men oavsett så är det en bra film det citatet kommer ifrån, så mycket är säkert. xD

Vickan sa...

1:an är ju helt klart Luke och Han Solo. Men är det Star Wars episode VI, Return of the Jedi? gissar på det :P

Ell sa...

Eriskay: Åh, ja, det är rätt! Alla säger ju det i den filmen. XP

Vickan: Preciis! :D

Moonpaw/Amanda sa...

Yay. ^^
Alltid kul att vara omtyckt! :D

Trams sa...

AAARGH! Jag kan ju fyran! Egentligen! Jag hör repliken sägas i mitt huvud jag kan i stort sett se hela jävla scenen men jag kan inte komma på det. >_< DIE HARD! Tredje filmen!

Ell sa...

Amanda: Har du sett den massor också?? :D

Trams: BRAA. Jag visste att du skulle kunna den! :D

Moonpaw/Amanda sa...

Klart jag har. ;D Sjukt bra film ju.

Ell sa...

JAA! Jag älskar den filmen. Jag tittar typ på den när jag vill muntra upp mig själv. Men jag har aldrig träffat någon som sett den mer än en gång innan! :D :D

Zackrisson sa...

6... Den gode, den onde, den fule. ^^

Ell sa...

Jag väntade på att du skulle komma och gissa på den. :P

Moonpaw/Amanda sa...

Vet inte om jag kan hålla med dig om att det är en feel-good-film dock, men bra är den! :)

Ell sa...

Jag vet inte varför jag blir så glad av den, jag vet ju att den kanske inte var tänkt så från början, men det har blivit så... :D

Anonym sa...

8:an är Boondock Saints! Att ingen har kommit på det är en skam. Skäms!

Ell sa...

Bra gjort anonym! Jag var faktiskt nästan upprörd där ett tag jag också.