tisdag 17 juni 2008

Det är lättare att sälja mobiler än att rädda världen

Det värsta med dessa sneak-attacker är att numera vet jag inte vem som läser min blogg. Jag har ju förstått för länge sen att antalet kommentarer (vanligen en eller två från Chriss eller Trams) inte på långt speglar hur många som faktiskt läser här. Jag har funderat på att be alla som läser lämna en kommentar och bara skriva hej bara för att få en uppfattning liksom, men det känns som att, nej, jag gör inte sånt. Men om ni känner för det får ni gärna ge er till känna med ett hej. ;P Och tala om hur ni hittade hit...

Juicy details ur mitt liv var det, ja... tja, de senaste två nätterna har jag faktiskt spenderat hemma hos en kille från jobbet. Ja, ni kan ju själva räkna ut resten, men förutom det uppenbara var det otroligt nice att han bor väldigt mycket närmare Sickla än vad jag gör, så jag har inte behövt gå upp sex som jag normalt sett gör. Yes! Vi får väl se hur mycket mer som händer där.

Annars blev jag lite utskälld idag av min elaka chef idag, och sen var han typ lite orolig att jag inte trivdes och ville tillbaka till Greenpeace. Nej, det gör jag inte. Jag gillade Greenpeace, men jag gillar det här mycket mer, och, tja, det finns många anledningar till det. Typ att folk är nice, att jobbet är mycket mer socialt än att knacka dörr, och att man faktiskt har jäkligt kul. "Vad har du lärt dig då?" frågade han. "Att det är lättare att sälja mobiler än att rädda världen." Han svarade att det var exakt såna spontana saker som gett mig det här jobbet in the first place. Jag är jävligt nöjd med vad jag kan åstadkomma genom att vara mig själv, alltså.

Nu borde jag ägnat kvällen åt Erised-grejer, men så blev det ju visst inte. Jag ska duscha och i alla fall fixa lite den sista halvtimmen innan jag går och lägger mig (hey, jag är trött! Och ska upp sex igen!). Fast nu fastnade jag lite i gamla inlägg - det är helt sjukt att jag gick ut gymnasiet för tre veckor sen för det känns som så otroligt mycket längre sen. Men om man jämför vad som var on my mind för en månad sen och vad som är där nu är det pretty much the same game fast andra spelare. Och jag är den enda som förstod det där...

That's enough of that shit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejhej! jag hittade hit från helgon!