måndag 19 november 2007

"This is not your mama's show."

Hej kom hem till mig och var en händig manEn sak som alltid förvånar mig är att jag på något vis alltid är efter i minst tre-fyra ämnen. Varför? Jag brukade vara en duktig liten elev som lämnade in allt i tid, men som för så många andra sket det sig fullständigt i gymnasiet. Jag lämnade nyss in det sämsta arbetet jag nånsin skrivit, insåg att jag har prov på onsdag morgon när jag sitter i Gamla Stan och fryser, och att jag har alldeles för många uppgifter i Nutida Konst som ska in.

Har jag nämnt att Nutida Konst är något som intresserar mig något ofantligt lite? Jag är inget stort fan av konst över huvud taget, men den nutida varianten gör mig så uttråkad så jag vet inte. Detta eviga kitsch gör inte saken bättre heller: det enda bra är väl det faktum att läraren är bra. Kitsch. kitsch, kitsch på resten av kulturmänniskorna, det är inte okej alls. Jag accepterar inte kitsch.

Egentligen skulle jag vilja ägna mig åt en sak i taget. Enbart NaNo, sen enbart körkort, sen enbart skola, sen enbart universitet, osv. Detta multi-taskande gör mig tokig, vilket är ironiskt för jag brukade vara the master of multi-tasking. Jag antar vi alla har våra gränser. Hur jag ska klara mig fram till 28 maj är ett av världens olösta mysterier.

Det är dags för en ny lista på allt skolarbete jag måste göra. När jag äntligen tagit mig igenom den gamla, menar jag. You are my Everest.

That's enough of that shit.

3 kommentarer:

Trams sa...

ALLT sket sig i gymnasiet! Precis allt! Jag har aldrig varit så här dålig på att ta tag i saker och hinna med saker tidigare! Det har blivit så illa att jag inte längre skäms över mig själv utan bara accepterar att allt går åt helvete.

Varför kan jag inte bara få fokusera på nano? Jag vet ju att jag kan lyckas bara jag får chansen! Men i år verkar precis allt jobba emot mig.

Vi måste döda världen och återuppbygga den på vara vilkor.

Ell sa...

Sista meningen första stycket - my point exactly! OM man fortfarande hade vett att skämmas skulle det INTE vara ett lika stort problem.

Jag SKA klara NaNo. Och jag måste bli klar typ 25 för jag måste fixa julkalender-sida och allt. Herregud.

"Om Gud hade frågat mig vid skapelsen hade jag föreslaget något enklare" - ett av de bästa citaten ever.

Trams sa...

Exakt!

Jag vill verkligen klara det! Jag klarade det ju förra året! Och den 25 är ju snart! Men jag hejar på dig!

Det är det verkligen.