torsdag 24 augusti 2006

When it hasn't been your day, your week, your month or even your year

Okej, den här dagen har varit dålig från början till slut, möjligen med ett litet uppehåll i mitten när jag träffade Musikski. Jag visste redan från början att den skulle bli skit, borde inte det faktum att jag försvo mig en timme eftersom jag ställde väckarklockan fel ha gett mig en liten föraning? Och att jag dessutom var helt röd i ansiktet efter en allergisk reaktion till lillasyrrans antifinnemedel? (Som inte ens hjälpte, finnejävlarna är FORTFARANDE kvar, efter EN VECKA!)

Försökte dodga allt det röda (såg ut som att jag bränt mig really bad kräftstyle) med mjukgörande lotion som dessutom har en "lätt tonande effekt", men det blev bara värre, med den lilla fördelen att finnarna försvann. Tyvärr såg det helt bisarrt ut om man jämför med resten av kroppen, så jag tackade gud för min svartisperiod, letade upp lite vitt puder, och lyckades få bort (medveten om att jag missat området runt läpparna, och därför hade en mkt osexig vit rand runt dem) det värsta röda. Sen straight of to school.

Vilket inte heller var så upphestande, kom in i klassrummet en halvtimme sent, och läraren verkade inte alls imponerad av hur coolt jag gick fram och satte mig på en stol. "Sovmorgon?" undrade hon sarkastiskt, och bad mig aggressivt att komma i tid till nästa lektion. Valde mellan att säga "om jag ens kommer nästa lektion" eller att börja fila naglarna, men gjorde ingenting, utan irriterade henne bara ytterligare genom att vägra ta anteckningar på det hon skrev. Så jäkla spännande var det inte.

Rasten innan nästa lektion skyndade jag in till SYV för att se om jag kunde få byta linje, men resultatet var negativ. Utan betyg i historia och geografi a trodde hon inte att rektorn skulle gå med på något byte, men hon skulle åtminstone prata med honom och återkomma med resultatet nästa vecka. Sen började hon föreslå massa sätt som jag kunde ha mina indval på, men det visade ju bara hur lite hon fattat...

Kom sent till lektionen efteråt eftersom jag var tvungen att ringa Mamma och sitta på en trappa och deppa över mitt elände efter SYV-mötet: jag är fullkomligt labil nu, och funderade på att skolka hela dagen, men lät bli, vilket var rätt smart, för därefter blev dagen bättre. Textkommunikation a verkar vara ett roligt ämne, och jag fick säga inför hela klassen att jag gillar Paris Hilton (vi skulle rita en grej som var "oss", och jag gjorde en mkt kul rebus med Eiffeltornet och ett hotell... ni får första det roliga själva, för den militanta falafeln gjorde det inte). Nämnda Falafel hoppade för övrigt på mig om det i matsalen senare, och undrade vad Paris gjort som var så bra, och jag tror jag lyckades få fram att det är just det att hon har så mycket pengar som är grejen med henne... samt en massa bra saker som hon faktiskt gjort (vägrat boobjob, är vegetarian, var med i Rock the vote-grejen). SÅ ägd, falafeln!

Well, sen hängde jag och Musikski i TC och fikade och annat nice, och allt var bra tills jag kom hem, då alla bloggar cpade (ja, det här är andra gången jag skriver det här), och för säkerhets skull ska jag lägga mig och läsa och se på TV resten av kvällen. Antagligen blir det bättre imorgon när jag får åka till Martin och grejer, men man vet ju aldrig (shit, det slog mig just att när jag hade en riktigt dålig dag förra året blev dagen efter ännu sämre eftersom min dåvarande pojkvän dumpade mig... snälla, låt det inte bli så!).

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Jag lånade Girl with a one track mind av Musikski förut, och den verkar asbra!

Dagens -_-
Jag måste få byta linje, annars DÖR jag.

Dagens :)
Jag har en ny blogg, men den är lite hemlig just nu, eftersom den muppar och shit... i övrigt har jag varit mkt duktig när det gäller mina bloggar, och uppdaterar dem typ varje dag och allt! :)

3 kommentarer:

Chriss sa...

Usch, det låter verkligen som en fet-dålig dag :(
Om det är till någon tröst så tänkte jag på dig hela kvällen igår.

Vi skaffar ett gummiskepp och åker härifrån och gömmer oss?

Ell sa...

Jaaa, den var sämst...
Awww, du är så snäll! ^^

Jaaa, det gör vi!!! :D

Svedski sa...

Oj, byta linje, det låter seriöst:P Men jag hejar på dig, dåliga klasser suger, spec om man inte har nån att vara med! I tvåan hade jag iaf Lovisa samt Tobbe (Annikas pojkvän) och en och annan kille till som jag kunde umgås med, men det var jobbigt iaf!

Det värsta är ju när andra inte fattar hur mycket dåliga klasser och lärare påverkar ens skolgång!!!