onsdag 23 augusti 2006

Jag gör en bok som Ulf Lundell...

Jag snodde den här från Hanna:

En bok som förändrade ditt liv?
Haha, jag säger faktiskt två böcker här, för båda är viktiga: Harry Potter och Lord of the Rings. Lord of the Rings är och förbli min favorit, och den hjälpte mig att ta mig igenom min enda seriös depression (typ, jag var iofs bara 13, men ändå), fick mig att börja lajva, och gav mig massor av vänner på det sättet. Harry Potter fick mig att bli medlem på Hogwarts.nu vilket förändrade mitt liv på ett sätt som inget annat, jag har träffat några av mina bästa vänner där, räddats ur otaliga tråkiga perioder i mitt liv, och nu även träffat min pojkvän vilket gör att jag har mrs Rowling och Zirius att tacka för nästan allt.

En bok du läst mer än en gång?
Massor! Men Lotr och HP förstås, sen har vi Bridget Jones dagbok som jag läst en miljon gånger, och har som bibel, samt en massa andra.

En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
"Hur man överlever på en öde ö?". Nej, men av riktiga böcker blir det väl LotR, då. och kanske The Star Wars trilogy nu också, eftersom den är ett så bra substitut för filmerna.

En bok som fick dig att skratta?
Böcker får mig sällan att skratta, men den enda jag kommer på nu är det lilla stycket ur Svålhålet av Michael Niemi som jag och Z läste, det var helt hysteriskt roligt. Och Liftarens Guide till Galaxen, såklart!

En bok som fick dig att gråta?
Sagorna av Astrid Lindgren, så fort jag läser den ligger jag och storbölar. Och jag grät till slutet av Bröderna Lejonhjärta också, men jag var liten när jag läste den. Sorglig är den iaf.

En bok du önskar hade skrivits?
En bok om någon som mig, kanske? Eller en bok av mig, det hade också varit nice, annars vet jag inte...

En bok som inte borde skrivits?
Vingklippt ängel eftersom den helt misslyckats med sitt syfte och fått massor av tjejer att tycka att det är såå coolt att skära sig och knarka och prata om änglafamiljer. Iuck.

En bok du just nu läser?
Atlantis av David Gibbins som är sååå seg, och i stort sett bara är läsvärd för den coola Atlantis-teorin (och för att den fick mig att vilja bli marinarkeolog).

En bok du tänkt läsa?
The Han Solo Adventures, typ sen jag var... 9, eller nåt. Nu har jag äntligen köpt den, men jag vågar fortfarande inte läsa den, eftersom det har varit mitt mål sen jag var... löjligt liten. Men jag ska, någon gång. Snart.

Sämsta eller bästa citatet om böcker ever...
Hmm, bra fråga... jag borde ju komma på citat, eftersom jag är citatdrottning, så let's think här... "J.K Rowling har lyckats med vad miljoner lärar misslyckats med - att få barn att läsa". Jag har alltid gillat det, men jag minns inte vem som sa det...

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Vänner eftersom det enda jag gjort idag är att glo på Vänner, och käka couscous (vilket är så jäkla bra, tar fem minuter att göra, och typ blir gott bara man slänger i lite grekisk yoghurt och soja eller vad som helst). Ska nog se mer Vänner snart.

Dagens -_-
Why does it raaaain, why does it huuurt? Please, God, explain, 'cause I don't understaaaand! Regnet är ju lite småmysigt, men bara när jag slipåpper gå ut i det.

Dagens <3
That (s)he loves you, and you know it can't be bad. Yeah, (s)he loves you, and you know you should be glaaad! Det är väl lite så nu.

Dagens :D
Jag kom på att jag hade en snygg tröja i min garderob som jag glömt bort, köpt i London, och "tyvärr" rätt alternativ, men den är stickad och har en sjuuukt lång luva, så det är lugnt. :P

Inga kommentarer: