söndag 6 augusti 2006

Man måste ju testa i alla fall...

Idag har jag och Martin utfört några mindre vetenskapliga experiment i ett mer eller mindre desperat försök att få en DVD-skiva att fungera. Skivan - som för övrigt skulle innehålla en bränd Batman-film - var sjukt dammig, och det kunde man inte torka bort mot kläderna, och det var dessutom repor över hela. Den vägrade spelas i DVD-spelaren, så vi började fundera på vad man ska göra.

Först kom jag ihåg att när jag var liten och hängde på fritidsgården Runan så hände det ibland att PS-spelen inte fungerade (vårt favoritspel var för övrigt ett Star Wars-spel i samma anda som Tekken, det var typ grymt kul). När man klagade hos de som jobbade där så hände det att de helt enkelt diskade skivan - och sen funkade den igen. Som genom ett trollslag, nästan!

Så vi bestämde oss för att testa det. Martin ansåg att eftersom det var min idé så skulle jag diska den, dessutom "är du säkert bättre på såna saker" (jag hämnades genom att dra honom i håret). Sagt och gjort hur som helst, på med diskmedel och så fram med tvättsvamp. De flesta vet väl vad man gör sen, så vi går direkt på slutet: skivan blev mycket renare och dammet försvann, men tyvärr fungerade den inte.

Då hade Martin en teori om att man skulle använda tandkräm för att han hört någonstans att det skulle ta bort repor. Vid det laget kunde det knappast bli värre ("jo, min X-Box kan gå sönder" tyckte Martin), så vi provade det med. Av någon anledning fick jag utföra det också, så det var bara att smeta tandkräm över hela skivan, och sen torka bort det igen, och hoppas på det bästa.

Det funkade... inte. Visserligen tyckte jag det såg ut som att det var lite mindre repor på den (men det var ändå sjukt många, jag har inga skivor som ser ut så, varken CD eller DVD) än innan, men X-Boxen dissade fortfarande den, och datorn hävdade att det var en tom skiva. Vi såg ingen film, kan jag säga.

Så, nu vet ni det, ingen av de här grejerna funkar när skivor muppar, åtminstone inte om det rör sig om nåt annat än gamla fina PS-spel (jag saknar lite att spela det Star Wars-spelet nu, bara för det). Och tja, förutom det har det inte hänt så mycket djupt idag. Nu ska jag plugga matte, och sen kommer Martin hit snart och hjälper mig.

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Vichy Active med Hallon/Melon som smak är ju bara sååå gott. Tyvärr är jag omgiven av killar som inte förstår sig på grejen med kolsyrat vatten, men skit i dem.

Dagens -_-
Att åka igenom halva stan i kläder man haft några timmar längre än brukbart, med hår som ligger över hela huvudet och vägrar göra som det ska, och när man inte borstat tänderna på flera dagarn, då känner man sig inte riktigt så fräsch som man vill (speciellt inte i den här värmen).

Dagens <3
Martin, såklart. ;) (Och ordet hasseltrassel, som fortfarande är bäst!)

2 kommentarer:

Chriss sa...

Ellen, av alla dina pojkvänner, så gillar jag nog Martin bäst :)

Ell sa...

Haha, jag med. ^^