måndag 28 augusti 2006

Instant karma

Universum är fortfarande emot mig. Varför? Jag har ingen aning, men idag tror jag - misstänker starkt, för att vara exakt - att jag fick en actual allergisk reaktion av världen (ja, det var visst Seth Cohen som sa det där först, va? "I'm just having an allergic reaction to the universe"). När vi kom tillbaka efter att ha fotat lite saker utanför i skoan var min arm plötsligt full med röda utslag, som visserligen försvann så fort jag kliat lite på - tur, för det var inte sexigt, men var i helvete kom de ifrån?

Och detta tills trots så kände jag mig ändå som the queen of the world imorse, håret blev perfekt trots skitdålig mousse (vad är det för stil att bara lösas upp i handen på en!?), outfiten snygg (v-ringat linne och mina boobs är en bra kombination, I swear), vädret underbart, och av någon anledning kände att inget skulle kunna stoppa mig nu: kanske var det lika bra att det var så, annars hade kanske regnet som började falla så fort jag klivit av bussen, den oätliga skolmaten (det är nästan så man saknar Brieli), allergichocken eller det faktum att Paris skiva inte går att hitta för mindre än 185 kronor (tror de jag är Paris, eller!?) fått mig på sämre humör, men just nu känns det rätt okej. För att inte nämna att datorn som spontant stängde av sig när jag satt vid den i skolan, uppenbarligen ska allt jag skriver skrivas om nu för tiden (det finns ett skäl till att detta skrivs i Word till att börja med).

Vissa dagar har man väl bara flyt, antar jag.

Igår läste jag förresten igenom tråden jag och Martin träffades genom, och det var ju både nostalgiskt och intressant – vissa saker som jag inte riktigt förstått innan blev mycket roligare nu när jag lärt känna honom, och då och då blev det ju att man skrattade rakt ut bara för att det var sååå typiskt honom att säga sånt, och att jag inte hade en aning om det då. Men jag läste inte allt, för mycket nostalgi är inte bra (vem vill bli som Puttinuttjejen, lix?), och dessutom kunde man alltid spara lite till senare.

Förresten så är det där inte sant längre, för vi har kommit på en officiell historia nu (det säger sig självt att ”vi träffades på Hoggy och bestämde oss för att dela säng en natt” inte är en fungerande story), så om någon frågar så skulle Martin döda en drake som jag fick rädda livet på, och så träffades vi. Det här var ett sätt att kompromissa eftersom jag tyckte att jag skulle rädda honom från en drake, och han ville göra tvärtom (eller en stor insekt), så för att båda skulle verka manliga fick vi skriva om det hela lite grann.

Förutom en snabb fika med Zackrid i TC så har jag tillbringat dagen med att ladda ner och se på Sex and the City, som jag upptäckt är en rätt bra serie. Så fort mitt nerladdningsprogram skärper till sig och börjar ladda ner igen ska jag sätta mig och titta på avsnitt tre, och sen får vi se vad jag hinner se mer idag. Helt klart en serie jag ska ha sett mer av innan jag ger upp.

På bussen hem träffade jag förresten på en kille från min förra klass som jag inte snackat med på typ ett år, så jag, han och Zackrid hade ett ganska trevligt samtal. Han berättade dessutom att Wombat hade dyslexi, vilket jag inte hade en aning om, men fick bekräftat när jag kom hem. Weird, men sen kom vi såklart in på vår gamla klass och jag nämnde att det var lite tråkigt att gå i min nya klass där man aldrig kunde skratta åt folk eller reta dem som vi gjort i förra klassen, och det kändes bra när han höll med mig om det. 9A var något speciellt, det är inte bara jag som tyckte det, och även om lärarna inte tyckte vi var trevliga mot varandra så hade vi ändå en ganska skön stämning, som alla ändå var med på.

Och det gjorde att jag inte kände mig lika dum som faktiskt saknar den klassen ibland.

That’s enough of that shit.

Dagens ^^
Hah, jag har saker att se på TV från klockan 20.00 till 23.00 ikväll, och det är ju aldrig fel. Sen har jag sovmorgon till 12.10 imorgon igen, och det gör ju inte saken värre precis.

Dagens -_-
Jag måste reda ut den här karma/världssamvete-grejen snart, för det börjar gå mig lite på nerverna. Och förresten, är det inte irriterande med folk som SMSar om saker som de faktiskt borde ringa om?

Dagens :)
Mitt liv är nog inte så tokigt ändå, all bad things aside.

Dagens >_<
Det är så jäkla jobbigt att ha massa lektioner i tusen ämnen när man egentligen planerar att byta linje och klass så fort man får chansen, man blir så sjukt omotiverad då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar er påhittade historia om hur ni träffades. :p
Jag tror jag måste fråga min kompis om hon har någon säsong av Sex and the City, såg nämligen en film med Sarah Jessica Parker och drabbades av en oförklarig lust att se om den där serien är bra. :p
Och jag hoppas du och universum kommer överens snart.
Och varför vaknar jag så tidigt då jag inte ens behöver gå till skolan idag? XP Jag hatar det.

Ell sa...

Ja, den är bra. :)
Den ÄR bra, mycket bättre än vad jag trodde! Så nästa projekt att skaffa på DVD-box är ju lätt den serien, lix!
Detsamma till dig också, verkar inte gå så bra för oss just nu...