tisdag 29 augusti 2006

Höst på min planet

Blogspot borde bli betydligt bättre på att fixa sina buggar, en av mina bloggar fungerar fortfarande inte som den ska, och trots att jag mailat dem och bett dem fixa det, så verkar det inte som att mailet nått dem än, först ska man nämligen leta igenom deras dumma guide fjorton gånger, så att frågan inte är besvarad än. Believe me, it isn't.

Jag vet inte vad det är med tisdagar, men jag har aldrig riktigt gillat de dagarna. Av någon anledning så lyckas skolan alltid ge mig värsta tänkbara schema de dagarna, och även om det inte håller i sig i år (sovmorgon till 12.10 och bara två lektioner är sånt jag kan leva med), så blir jag alltid lite nere på tisdagar. Det är dessutom så långt kvar till helgen, och all lycka man kan tänkas haft kvar från förra helgen på måndagen är helt bortblåst. Eller så håller jag bara på att bli höstdeprimerad igen, min vana trogen. Vem vet?

Idag var jag och Zackrid och åt på Taco Bar i Täby Centrum, eftersom de givit oss ett fint erbjudande som gick ut på att om två personer åt så gick den ena gratis, och det ville vi ju utnyttja. Det var fett god mat, och vi konstaterade att hela stället där det ligger på är underskattat: det är precis vid biografen, och där har de slagit ihop Taco Bar, Dehli Burger, Thai Wok och Rooster vid en och samma jättelånga disk, och så är alla bord tillhörande alla fyra restaurangerna. Mycket mat att välja på, rätt bra läge, och så slipper man alla skitungar som hänger på McDonalds. Perfekt ju!

Annars var nog dagens roligaste när Linnea krävde att få läsa baksidestexten till boken jag läser (Girl with a one track mind), och då menar jag inte bara minerna hon gjorde när hon läste den, utan hennes ironi när jag sa att Martin blivit fett upprörd över att jag läste så oanständiga böcker. "Guud, vad hemskt, min flickvän läser en bok om sex, shit, vad ska jag göra, hon kanske börjar få massa idéer!". Med Linneas tonfall var det otroligt underhållande, och jag tror jag ska dissa Martin för det när jag får chansen.

Nu ska jag se på Sex and the City, och om jag hinner eller nåt åt det hållet så ska jag läsa boken också, som jag roade mig med att låna på biblioteket idag. Vad som än får mig att läsa är bra just nu, så om boken är dålig får det bli min ursäkt. Men jag tvivlar.

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Sovmorgon till 12.10 är aldrig fel, och tid på morgonen och couscous-grejs till frukost är faktiskt inte så dåligt det heller.

Dagens -_-
Varför har Megastore aldrig det jag vill ha!? Och varför börjar inte Lost snart!?

Dagens XD
När Zs kompis (vars namn jag glömt, go me) dök upp och gav honom en krona med kommentaren "här, slit den med hälsan". Kreativt sätt att bli av med växeln.

Inga kommentarer: