onsdag 13 april 2016

Toxic Shock Syndrome

I måndags var jag på besök i mitt tidigare tonår. Typ. Eller jag var i alla fall på återbesök på ett ställe där jag hängde väldigt mycket i mitt tidiga tonår, och jag hade tänkt skriva någonting fint och reflekterande om det men ärligt talat ... har jag inte så mycket att reflektera över? Det var rätt olikt hur det brukade vara på min tid och det är väl både bra och dåligt. Bra för att det aldrig någonsin skulle kunna bli som på min tid för där är fel personer och det är fel tid, men dåligt för att ... tja, utan det hade jag aldrig varit den jag är idag och hade jag varit ung idag, vem fan hade jag blivit då? Jag vet inte.

Hur som helst var jag inte där för att vara nostalgisk, det var mest en bonus. Jag var där för att göra reklam för MultiCon, för tyvärr har vi inte fått så många deltagare som vi hoppats på. Inte på nivån "vi måste lägga ner hela skiten", utan mer på "men vi som utökat årets platser och allting, vad tråkigt att inte fler kan komma". Eller typ: vad tråkigt att inte fler känner till det, för jag tror det finns skitmånga som skulle älska att vara där, men de vet inte att det finns (typ mitt fjortonåriga jag!!!). Har visserligen inga läsare på den här bloggen men ni får jättegärna sprida ordet där ni kan. :P

Annars ... annars har jag kommit en bit på vägen med hur jag ska redigera Standing But Not Operating. Jag behåller den i tredje person dåtid tills vidare och jag tror inte jag ska utöka med fler än en persons perspektiv som jag övervägde, men jag har kommit på ett bättre flow för berättelsen. Ett sätt att behålla alla mina favoritscener men utan att de känns helt random placerade i random kapitel.

Inga subplots än så länge, men jag ska fundera lite på det och sen börja omskrivningen. Nu är det faktiskt samma tid på året som berättelsen utspelar sig och då är det ju faktiskt alltid lättare att skriva. Dags att börja anteckna väderlek så att man får det extra trovärdigt. Mmmyes. För första gången på flera veckor känner jag mig riktigt taggad på att skriva! Good times.

True story.

Inga kommentarer: