tisdag 16 juni 2015

Top Ten Books On My TBR For Summer 2015

Ja, nu kör vi lite Top Ten Tuesday! Har massor att göra och en bokrecension att skriva, men vafan, det här är ju roligare.


Jag har ju redan lånat hem en del böcker från biblioteket, som ligger och väntar på att bli lästa:


Här ligger bland annat ...

Bärnstenskikaren av Philip Pullman

The Scorpio Races av Maggie Stiefvater

The Rithmatist av Brandon Sanderson

Jurtjyrkogården av Stephen King

Drömtjuvarna av Maggie Stiefvater

Jag har en känsla av att det blir mycket Stiefvater och King den här sommaren, men jag behöver trycka in lite andra böcker också för att få höga poäng på bokyatzyt eller få in fler böcker på min 2015-läsutmaning. Här funderar jag på att ta mig an ...

Den andra systern Boleyn av Philippa Gregory (Linda tipsade mig om den, och jag behöver en historisk roman eller två. Vad jag vet har min go to-historikikförfattaren Conn Iggulden inte släppt något läsvärt på sistone)

Nimona av Noelle Stevenson (därför att jag behöver en grafisk roman och jag älskar hennes konst)

The Ocean at the End of the Lane av Neil Gaiman (bok av Neil Gaiman är en kategori i yatzyt, och den här har jag inte läst innan!)

Benfolket av Keri Humle ("a book your mom loves" är en kategori i läsutmaningen, och jag mamma sa att det här var hennes favorit)

Om bokklubben fungerar som den ska kommer jag även få läsa åtminstone Vandas val under sommaren, en bok med en amazing titel:

The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making av Catherynne M. Valente

Mmmm, nu blev jag himla sugen på att börja läsa böcker, faktiskt!

True story.

Inga kommentarer: