tisdag 2 juni 2015

Sommarlista

Snor sommarlistan från TramsFrans för att jag vill.

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Ehh ... närmast är ju förstås MULTICON. Multicon har varit typ det roligaste de senaste två somrarna, så jag är astaggad i år, speciellt som min vapendragare Chriss också ska vara med! Sen hoppas jag ju på att få vara med i Ninja Warrior Sverige. Jag ska på bröllop i början av augusti ... och förutom det har jag bara planerat att jobba. Det verkar som att jag ska sommarjobba som museivärd på Nrm, så det ska bli nice!

Vad ska du göra på midsommar?
Typ inget? Ska jobba på söndagen, och om det går kanske jag åker ut till landet innan det. Annars ligger jag väl hemma med nån nice bok.

Vilken är din bästa sommarfrukost?
Samma frukost som alltid (dvs knäckemacka, ett glas juice, en skål flingor och kaffe), fast jag äter den utomhus.

Bästa sommarlåten?
Har nog ingen. Förra året var det typ Hooked on a Feeling pga GotG så vi får väl se om nån schysst filmlåt kan ta sig in på listan i år.

Ska du åka på någon festival i sommar?
Nej. :( Var lite sugen på Sweden Rock, men så blev det icke. Troligtvis blir det inga konserter alls i år.

Vad vill du helst grilla?
INGENTING. Hatar tamigfan att grilla. Det var typ lite okej innan jag blev vego, men efter att jag blev det har det varit sämst. Finns ingenting gott vegetariskt att grilla. Och nu kommer nån fan och ba "men en grillad paprika fylld med andra grönsaker är så HÄÄÄRLIGT" och då kommer jag kräkas på er. Grillade grönsaker är äckligt.

Vad dricker du i sommar?
Vatten. Det är viktigt att stay hydrated, vet ni.

Vad ska du läsa i sommar?
SKITMYCKET. Förra sommaren läste jag 42 böcker enligt bokyatzyet och fan om jag inte ska försöka komma upp i samma mängder i år. Håller just nu på med The Raven Cycle-serien, sen blir det nog massa Stephen King och random fantasy med drakar ... och young adult. Och allt som krävs för höga poäng på bokyatzyet.

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Shorts, tunna leggings och en t-shirt.

Bästa parken?
Hänger aldrig i parker, fast ibland brukar jag och Elin chilla i Svandammsparken när hon är i Stockholm, så får väl bli den.

Bästa badstället?
På landet. Kan varenda sten där, plus att det är en stenstrand vilket är det bästa. Dessutom är det i en liten insjö så det brukar vara ganska varmt ganska snabbt och det uppskattar jag.

True story.

2 kommentarer:

hanna sa...

MEN MAN KAN JU GRILLA HALLOOOOMIIII DIN GALNING.

Ell sa...

MAN KAN FAN STEKA HALLOUMI OCKSÅ OCH DET ÄR FAN SÅ MYCKET ENKLARE OCH SÅ SLIPPER MAN GRILLHELVETET