måndag 6 september 2010

Party in the forest

Ja, okej, party är väl att ta i, men det är faktiskt skitkul på fältkursen. Just nu spelar mina klasskompisar kort, men jag pallade inte vara med för jag suger på sånt så jag är mest publik. Och bloggar! Någon måste ju hålla er uppdaterade, min kära läsare. ;)

Att köpa gummistövlar visade sig vara en värd investering när vi åkte till ett gungfly. Tänk er en tvättsvamp som just kommit upp ur vatten - fast svampen är vitmossa som är flera meter djup och börjat växa igen en sjö. Det är ett gungfly. Man typ studsade fram, vilket var skitkul, men utan gummistövlar hade det aldrig gått (speciellt inte om man är jag, som blir så jäävla gnällig och allmänt omöjlig om mina fötter är det minsta blöta). Jag älskar mina gummistövlar. :D

Men man lär sig om farorna i naturen! En som heter Alex gick typ igenom precis där det blev mycket vatten igen och hamnade i med hela benen och kom knappt upp igen. Så tänk på det små barn, man vet aldrig vad man kan råka ut för på såna här turer!

De har dovhjortar här också, som är fett söta, och dessutom sjukt tama så går man bort till deras hägn så kommer de fram och vill ha mat. Mycket underhållande. Höns och skit finns det också, men tupparna vrålar mest till varandra så dem tröttnar man på ganska fort...

Nu leker vi namnlekar så jag antar att jag ska återgå till att vara social. 'Til we meet again!

True story.

Inga kommentarer: