söndag 19 september 2010

"If you don't vote, then you have to shut up."

De första två minuterna i den videon...

...och de första tre i den.

Bra skit det där. Jag är fett taggad på att få rösta för första gången! Visst, jag har röstat i EU-valet och två gånger i kyrkovalet (en gång på Kalle Anka-partiet), men vad fan, det är ju inte alls lika coolt som att rösta till riksdagen! Nice.

Inte för att det är ett jättestort problem i Sverige, men jag tycker verkligen det är för jävligt att inte alla röstar. Även om man bara röstar blankt (eller, låt mig säga det igen: Kalle Anka-partiet) så gör man i alla fall något. Dagens klyscha kommer här: det finns faktiskt folk som dör i andra länder för rätten att rösta.

Plus att nu tycker jag att det kan vara bra att rösta på någonting bara för att se till att typ SD inte kommer in i riksdagen. Fast det får man ju inte säga, för SD är bara människor de också och alla har minsann rätt att tycka vad de vill. Vilket är så sant så, men det betyder också att alla som vill kan gå och rösta för att SD inte ska komma in i riksdagen, och ingen kan klaga på det. :D

Men, nu predikar jag ju för de frälsta, för ni ska väl rösta allihop. Right?

True story.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Preaching to the choir, baby!

Jag förtidsröstade, så jag har mitt på det torra!

Ell sa...

Det är bra!!! :D