torsdag 21 januari 2016

Review: Han Solo's Revenge

Han Solo's Revenge Han Solo's Revenge by Brian Daley
My rating: 3 of 5 stars

Det är lite pinsamt att det tog mig fyra dagar att läsa den här. Ooops.

Jag vet inte vad jag ska säga om den? Den är som första boken. Bättre än Lando Calrissian Adventures, men inte den bästa bok som nånsin skrivit. Ploten vandrar på i en lagom takt, utan att sacka efter eller hoppa fram för snabbt.

Mest gillar jag hur ploten är strukturerad så att Han är på den "goda sidan" utan att hans karaktärsutveckling i filmerna blir onödig. Vi kan inte ha en Han som är på den goda sidan bara för att, men i första boken joinar han den för att rädda Chewie - vilket jag är 100% säker på att han skulle göra. I den här är han emot slaveri, och tja, du måste inte vara på den goda sidan för att vara det heller. Han har fortfarande en bit att gå, vilket är hur det måste vara.


True story.

Inga kommentarer: