torsdag 28 januari 2016

Blanket fort

Igår tänkte jag att jag skulle sätta mig och läsa klart The Hobbit och dricka te, vilket är en helt vanlig kvällsaktivitet för mig. Sedan mindes jag plötsligt att en av grejerna på min Winter Bucket List var att göra ett blanket fort, och eftersom snön just försvunnit och tagit med sig mina chanser att klara av några andra grejer på listan tyckte jag det var lika bra att ta tag i det.

Sagt och gjort! Jag styrde upp ett enkelt blanket fort med det jag hade tillgängligt.


Mycket tjusigt, if I may say so myself. Jag hade kunnat ställa en till stol och ha en filt till med, men då hade jag inte haft teet så lättillgängligt så det valde jag bort.

Dock var det mörkt som fan där inne, jag fick hämta the LED-light of Eärendil, dvs min fina flaska som jag tryckt ner en ljusslinga i för att få lite ljus. Det funkade jättebra!


Sedan chillade jag i mitt blanket fort och läste ut boken. 10/10 would recommend.


Vad heter blanket fort på svenska förresten? Jag är nästan säker på att jag haft en term för det som barn, men det har helt försvunnit. Kuddfort? Filtkoja? Inget känns riktigt rätt.

True story.

Inga kommentarer: