tisdag 12 januari 2016

December i bilder

Okej, vi är ganska långt in i januari, men det är aldrig för sent att sammanfatta en månad så here goes:


Naturhistoriska såg lite creepy ut när jag kom ut från jobbet en kväll.


Jag var sjuk så jag drack varm choklad och såg på julkalendern.


Och såg juliga filmer!


I ett desperat försök att bli frisk gjorde jag smoothies med linfrön och ingefära. Det fungerade, tror jag.


Köpte en tjusig t-shirt från Qwertee.


Det var dags för den årliga julfilmkvällen hemma hos min bror. Jag chillade med Sylvester.


Mimmi hade gjort frozen cheesecake med pepparkaka!!


Jag bakade lussebullar som blev rikigt bra. :D


Jag var TAGGAAD på nya Star Wars!


Butiken rensade ut sitt krosslager. Det här är en liten del av allt jag snodde åt mig ...


Tog båten till Djurgården för att gå på Skansen julmarknad med mamma och pappa. Det var mysigt.


Tillsammans med resten av Multicrew arrade jag Tomtarnas nördnatt. Det kom väldigt dåligt med publik men själva spelningen var jättebra. :D


Hade sovmorgon så jag och Bofur tog selfies innan jag orkat upp ur sängen.


Blev brutalt inkallad att jobba i butiken den sista dagen innan vi stängde för jul. Många som kom in och köpte sista minuten-klappar. Jag ritade en fin och julig BB-8 i kalendern.


Julafton bjöd inte på snö, men på en fantastiskt fin soluppgång.


I mellandagarna djurvaktade jag åt min bror och Mimmi. Sylvester är galet kelsjuk medan Messi håller sig lite på avstånd.


Det kom äntligen snö och någon hade byggt en snögubbe på vägen till jobbet. Tyvärr stod den på en parkering och blev överkörd någon dag senare.


Jag jobbade hårt i bokningen. Jättehårt. Verkligen.


Vi avslutade som vanligt året med ett filmmaraton, och 2015 var det dags för det ultimata Hobbit-maratonet! Det var ett väldigt bra avslut på året, måste jag säga.

True story.

Inga kommentarer: