måndag 13 oktober 2014

Is it November yet?

Istället för att skriva en onödig uppsats har jag suttit och uppdaterat min sida på NaNoWriMo idag. Lagt in min planerade novel för november, donerat pengar för att få den fina glorian, skrivit i forumet för att ha få alla participation badges. Skit man inte borde göra helt enkelt när det är skolvecka.

Men ååhhh, jag är så taggad! Jag vill börja skriva NU. Har bestämt mig för att ta tag i en story som funnits i bakhuvudet i flera år nu. Eller snarare har jag haft tre karaktärer (alla tonårstjejer: den ena är en vampyrjägare, den andra en "cupid" aka kärleksgudinna (om någon har ett bättre svenskt ord plz tell me) och den tredje är en grim reaper in training), men aldrig någon bra story att stoppa in dem i. Nu har jag utvecklat dem, gett dem lite personlighet, och kommit på en story som är part murder mystery, part vampire-hunt att stoppa in dem i. Bra skit, tänker jag.

Hoppas jag! Det har hänt förr att jag har planerat för mycket innan november och suttit där vid midnatt den första och inte kunnat få ur mig ett ord, för att sedan överge storyn helt. Något som ofta hänt när jag försökt skriva någonting med vampyrer. Men nu är vampyren knappt en del av storyn, och då tror jag att det ska gå bra.

Jaja, får väl försöka hålla mig upptagen till november. Det borde gå, jag har lite projekt att planera. Och idag hade jag tänkt skicka in mitt bidrag till antologin Svenska spöken, om jag inte somnar under genomläsningen. Måndagar, man. Not my thing.

Anyway. Någon annan som knappt kan vänta tills november?

True story.

2 kommentarer:

hannaaaa sa...

Men gud vilken lust jag fick att skriva ihop något för den där antologin nu. Kommer kanske görat, till och med!

Ell sa...

Haha, do it! Ett lagom litet projekt som uppvärmning inför NaNo. ;)