måndag 9 november 2009

Trött nu igen

Mitt schema för fysiken är godsmackingly glourious. Måndagar och tisdagar har jag föreläsning 8.15 - 10.00, och sen räknestuga till tolv (och jag som känner mig själv vet att jag inte kommer gå på den särskilt ofta). Fredagar däremot har jag föreläsning 13.15 - 15.00, bara för att det är sååå roligt med tidiga måndagar och sena fredagar. Underbart liksom.

Idag när jag kom hem efter en hård dag i skolan och ett ganska misslyckat gympass (eller åtminstone inte asbra pass) var jag hur pigg som helst. Jag lallade omkring och städade undan grejerna som låg på hela mitt golv, diskade, fixade mat med världens energi, men sen så fort jag satte mig för att göra läxorna blev jag dödstrött och det har hållit i sig sen dess. Underbart.

Nu glömde jag helt bort att jag höll på att skriva här. NaNo-skrivandet går inte bra alls, jag har bara skrivit 500 ord idag och det var de jag egentligen skulle ha skrivit igår. Men jag ska skärpa till mig nu, kom ju på värsta bra ploten förut.

True story.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan även få fysikhjälp hemma hos mig!!! :DDDD

Ell sa...

Du är då bäst på allt! :D