fredag 13 november 2009

Hatprojekt

Jag har börjat tänka att jag borde skaffa mig ett hatprojekt. Jag hatar ju ganska mycket, eller i alla fall så slänger jag mig med det ordet ganska ofta, så jag känner att det vore passande. Dessutom gillar jag att inbilla mig att jag är rolig, och hat och humor är väl de två viktigaste grejerna för ett hatprojekt.

Ett hatprojekt är för de som inte vet motsatsen till ett, eh, vanligt projekt kan man säga. I stället för att t ex skriva en berättelse för att man älskar idén man har så gör man det för att man tycker den är så fantastiskt dålig att den bara måste göras bättre, eller drivas med.

Till exempel filmen Starship Troopers är ett hatprojekt, skaparna av den tyckte att boken den är baserad på var så fantastiskt dålig att de var tvungna att göra en bra film av det. Andra exempel på hatprojekt är Milows version av låten Ayo technology (som han gjorde för att visa hur bisarrt dåligt originalet var) och Twilight-filmen (som jag hört av folk som sett den antagligen gjorts av folk som hatar boken).

Jag vet inte vad jag ska ha för hatprojekt dock. Det måste vara något bra, och antagligen något som innebär att jag får skriva annars blir det ju inte av. Och bra som sagt, för annars kommer det bara sluta med att jag skriver Twilight-fanfiction och det vore så himla jobbigt.

True story.

2 kommentarer:

Rannva sa...

Haha, låter som fanfictionen "A horrible world of plot holes and spelling errors" som driver med Mary Sues, pedofilhistorier, osammanhängande handlingar och situationen där personerna träffar författaren och de blir bästa vänner. En Animaniacsfanfiction på Fanfiction.net, men jag dog när en utav Mary Suerna är en Harry Potter Mary Sue om självklart är en jättebra häxa som kan använda magi utav trollstav. Plus när Harry Potter bara poff hamnar på flygplanet de sitter i och säger att han har så många tvillingar, kusiner, försvunna bröder och systrar så att han kunde skapa sig ett eget Quidditch-team med reserver, så var det bara awesome XD

Ell sa...

Hahahahhaa, den låter sjukt rolig!! Länk?