måndag 4 maj 2009

I'll stop the rain

Jag vaknade imorse, klockan sju när väckarklockan ringer (jag ska inte upp då, men den får stå på, för det är en bra tid att gå upp och dra ner rullgardinen och öppna fönstret så att rummet går att vakna i), och ser att det regnar. Somnar om, vaknar ett par timmar senare, och trycker igång stereon för att ha något att vakna till. You wake up, it's raining and it's Monday, sjunger Hannah Montana, och just då ville jag bara döda stereon.

Men jag förlät den, och det mest fascinerande är att jag på något vis undvikit regnet hela dagen. Varje gång jag gått ut har det antingen precis regnat, eller så börjar det när jag kommit in igen. Det är nice! När jag gick ut för att gå till jobbet (runt fyra, eftersom jag jobbar kväll) sprack till och med molnen upp i några minuter och solen sken. Kändes filmepiskt. Och det var helt okej att jobba kväll också, även om det fuckar upp hela min vecka.

Annars är jag sjukt fascinerad av det här. För er som inte orkar klicka på länkar så handlar det om ett avsnitt av pokémonanimen som bannats, eftersom 600 japanska ungar drabbades av slaganfall och hamnade på sjukhus när de såg det. Det är så sjukt spännande! Anledningen var att det finns en animeringsteknik som kallas paka-paka som gör att man kan göra saker sjukt "intense", och i det här fallet är det lite rött och blått ljus som blinkar snabbt som fan i några sekunder (klipp finns!!). Helt stört! 600 japanska ungar som ligger framför TVn och krampar. Ytterligare ett gäng som hamnar på sjukhus sen klippet visats på nyheterna senare. Jag kan inte sluta läsa om det!

Annan intressant trivia är att om man skriver in avsnittets namn på YouTube så får man upp en video som uppenbarligen ger dem som tittar hvudvärk och näsblödningar. Jag såg några sekunder och är inte förvånad.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: