onsdag 12 mars 2008

"Right now you have the urge to eat something."

Igår hade jag typ hundra grejer att blogga om, men eftersom jag inte åt något då eller i måndags var jag trött, grinig, hungrig och dum i huvet (att inte äta är inget jag rekommenderar, det bara råkade bli så. Jag måste bli bättre på att äta), så det blev inte av. Så nu ska jag välja ut några höjdpunkter som dykt upp i mitt huvud. Eller nåt sånt.

För det första har jag försovit mig två dagar i rad nu, först medveten, sen omedvetet. Jag har en jättestressad vecka, vilket gör att jag inte kan sova pga stress (ni minns i höstas? Just precis), och därför hade jag sovit typ tre timmar när jag vaknade igår. Eftersom jag då är tillbaka i det evolutionistiska stadie där man som bäst avvecklar gälar då kunde jag inte direkt hoppa upp och gå till skolan. Så jag skolkade första lektionen och sov. Bad, bad Ell. Imorse var det faktiskt omedvetet, och lektionen blev inställd så det gjorde inte så mycket i alla fall.

Sen har jag ett nytt motto: majsmuffins! Trams var ytterst skeptisk till det som motto, och när jag SMSade Z och började prata om det så antog han att "tre veckor med Chriss och Trams gjort mig cp". Charmerande, verkligen. Faktum är att jag tagit det från Jag och extra allt, där Spurlock berättar om någon, som när man skulle uppdatera matpyramiden senast så var det någon intelligent jäkel som skrev in och föreslog något invecklat 3D-mönster istället för en pyramid, och tyckte de skulle höra av sig till honom. Att han hade koll på läget var uppenbart då han "gett majsmuffins en framträdande roll" i det hela. Så jag bestämt att "majsmuffin" måste innebära att man har koll på läget, så nästa gång någon kritiserar något jag gör ska jag bara glo argt på dem och upprepa det tills de slutar. Den ni!

Nu är jag lite hälsosamt besatt av snabbmat för övrigt, och då menar jag inte att äta den. Jag och extra allt tog jag mig igenom på två dagar, vilket är rekord för mig på senaste tiden eftersom jag aldrig är motiverad till att läsa - den boken ville jag inte lägga ifrån mig, för första gången på gud vet hur länge. Så medan jag ändå är inne på ämnet beställde jag Snabbmatslandet från CDON (det var typ tre-fyra år sen jag läste den ändå), och tänkte försöka få tag på filmen till helgen. Annars ska jag se Super size me ikväll. Som sagt, hälsosamt besatt. Jag kände mig lite seriös när min lärare diskuterade Super size me med mig och jag slängde ur mig att det var den som fick mig att sluta med snabbtmat (och att jag redan hade läst Snabbmatslandet och gillade den ;P), han hade inte så mycket mer att säga efter det.

Jag borde plugga nu så jag kan titta på film sen. Det var säkert mer skit jag skulle ta upp, men jag är trött och börjar bli seg i huvudet, så jag orkar inte sitta här mer. Jag tror jag är sjuk. :/

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: