söndag 16 mars 2008

"Du också tk om vktmst nu? =)"

Så fort de finns på svenska (i juli någon gång) ska jag skaffa en. Mamma har nästan gått med på att sponsra lite som present för att jag går ut gymnasiet, och om inte annat kostar de typ 3 och 5, så jag har råd att köpa en själv (speciellt om jag skaffar ett jobb).

Varför vill jag ha en? För att den är jätteliten! 22 x 16 cm, väger strax under ett kilo, and I even like the color (jag tror jag vill ha den blå). Jag menar, vem vill inte ha en bärbar dator som får plats i ens handväska? I know I do. Då har jag dessutom en stor jävel (min widescreenskärm som jag älskar mest av allt på min dator), och en liten praktisk. Vad mer behöver man?

De senaste dagarna har jag spenderat mycket tid i min soffa. Jag glömmer ofta bort att jag har en och använder dem som allmän förvaringsplats, men nu har jag satt dit en lampa, och legat och glott på Scrubs och följt Kerouacs första regel och skrivit dagbok under mina fyra sjukdagar. It's nice. Även om Scrubs gjort mig cp (likt Zackrid har jag blivit smått besatt av vaktmästaren, although, eftersom Neil Flynn inte är särskilt snygg har jag inte utvecklat en av mina vanliga besattheter, utan bara insett att jag garvar som mest när han är med), så känns det bättre än om jag skulle tillbringat fyra oproduktiva dagar vid datorn.

Speaking of Zackrid så verkar han, Marcus och Snus (aka Fredrik) haft en kul helg. Dels ringde Snus mig klockan tre inatt och sa "metro" (tror jag iaf) innan han skar sig och fick åka ambulans till sjukhus (vet inte hur eller var eller någonting, Z har noll koll), och eftersom de spenderat hela helgen med att redigera sitt projektarbete har de fått vara i skolan under helgen - och tog sig friheten att sova över där i fredags. För första gången önskar jag att jag varit med på deras arbete, för det låter som en väldigt intressant natt. Allt jag vet är något om homoerotiska tendenser och en väldigt kreativ koja, men jag lovar att återkomma när jag fått se bilderna på tisdag.

Allt som allt så har alla haft en roligare helg än jag, men det går att leva med.

That's enough of that shit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min dator vill inte visa bilden om jag inte trycker på den lilla smala rutan som syns istället för bilden. Är det bara min dator som är dum, eller är det något fel på bilden?

Ell sa...

För mig fungerar det utmärkt? :S

M sa...

Men... vad är det för en? Ser ut som något från Apple, men vad heter den? *tekniskt efterbliven*

Ell sa...

Eee från Asus. ;P