fredag 29 april 2005

Begravning.

Idag var jag då på begravning. Massa människor som gråter, mest gamla människor. Plus en före detta knarkare som präst som uppenbarligen kände min gammelmormor. Hon pratade väldigt mycket om hur fantastisk hon var och grejer. Ärligt talat så kände jag inte min gammelmormor, så jag vet inte hur hon var. Men med tanke på att hon blev 94 år, och dessutom var hur pigg som helst dnda fram tills några veckor sen då hon drabbades av en stroke, hamnade på åldersdomshem och slutade äta och sen dog, så kan jag tänka mig att tro på det.

Det här året verkar det dö folk man inte känner, men som ändå borde finnas. Som typ Christos, vaktmästaren på vår skola. En dag kommer man till skolan, flaggan är på halvstång, och i korridorerna cirklar ryktet runt om Christos död. Som sedan blir bekräftat. Och så vidare, och så vidare.

Inte för att man kände någon av dem särskilt väl. Men däremot så var det en del av vardagen att Christos gick förbi och sa 'Sena krappar' ('Tjena grabbar!') med sin grekiska brytning. Samma sak som att min gammelmormor borde leva. Jag borde ha en gammelmormor som är gammal, pigg och läser mycket. Men nu har jag inte det, och det är lite skumt, faktiskt.

Planer inför imorgon är lite ändrade. Nu är det filmkväll hemma hos Scharabben som gäller istället. Och det låter ju ganska nice det med. Speciellt som senaste filmkvällen med folk ifrån min klass var hemma hos Wombat förrförra hösten. Det säger ju en hel del om hur ofta det händer. :P

Men nu dissar Dennis (Och Ch!), Scaharabben OCH Marcus mig på MSN. Jävligt elakt av dem, tycker jag. Fast snälla Musikski dök upp och pratade med mig. Musikski är min enda sanna vän. I alla fall för tillfället. :P

Nej, nu ska jag nog vara lite kontroversiell och dissa Musikski, logga ut, hälla upp chips i en skål och glo på film med min kära familj. Aaahhh, fredagskväll. ^^

Over and out.

Inga kommentarer: