lördag 27 februari 2016

Review: Feber

Feber Feber by Maggie Stiefvater
My rating: 4 of 5 stars

Jag är fortfarande ett stort fan av hur varulvar fungerar i den här boken och jag gillar att det utforskas mer i den här. Det är typ vår i boken och det är typ vår när jahg läser så det är också nice. Det sätter stämningen.


Mina två största problem med boken är Sam/Grace och Cole St. Clair, av olika anledningarna. Paret pga zzzzzz tonårsromans. Okej, jag är inte på Graces föräldrars sida, de är totala svin, men att läsa om hur kära de är blir lite tröttsamt. Och alla Sams vackra låttexter är rätt töntiga, speciellt på svenska (men en kollega sa iofs att de är lika töntiga på engelska...).


Cole är... tja, han växte för mig under bokens gång (tack vare Isabel, utan tvekan), men han framställer sig som nån hardcore rockstjärna men han är en tonåring med en fanbase som består av tioåringar!? Det är inte att vara rockstjärna, då är man typ Justin Bieber eller One Direction och det är väl inget fel med det, men det är ju inte vad han försöker vara. Det passar inte med hur hardcore han försöker vara? Fast om man tänker sig att han ser ut som Zayn Malik... mmmm.


Det är också lite väl många perspektiv för en bok i första person, men det är bara min åsikt. Jag menar, jag gillade verkligen boken trots att jag låter så kritisk.


True story.

Inga kommentarer: