måndag 15 februari 2016

Review: The Return of the King

The Return of the King The Return of the King by J.R.R. Tolkien
My rating: 5 of 5 stars

:''''')

Så bra. Alltihop. Jag älskar till och med delarna med Sam och Frodo i Mordor för oh my gods, Saaam!!! Han är så bra där. Såå. Bra. Och de femhundra sluten är också amazing, speciellt Scouring of the Shire. Fucking hobbits som visar alla vem som bestämmer.

Jag har läst massor av böcker de senaste två åren och jag har börjat tänka mer på skrivande och bäckerna jag gillar och inte gillar och efter att ha läst den här för 137de gången ... förstår jag äntligen vad äkta allvetande perspektiv är!!! Och hur, såklart, det ska göras på rätt sätt. Tolkien vet hur man gör det. Inte så mycket "show not tell", men seriöst, han kan ändå få en att känna med karaktärerna och världen. I love it.

Åh, jag står fortfarande fast vid att Sam som polyamorös och tillsammans med både Frodo och Rosie är mer eller mindre canon.

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: