onsdag 3 februari 2016

Nej

Igår kom jag hem och såg att jag fått brev från Liv I Sverige, där jag deltagit i en novelltävling i början av januari. "Jaha, en refusering", tänkte jag, eftersom vinnarna skulle få veta via telefon, sen när jag öppnade tänkte jag "nähä, bara reklam för deras förening", men sen, bakom reklamen, hittade jag följande bekräftelse på att jag inte vunnit novelltävlingen, men ...


De gillade ändå novellen och vill publicera den! :D Vinsten var nån bok så att jag inte vann gör mig faktiskt inte jättemycket, det är bara asnice att jag faktiskt  blir publicerad. Lite som hur Usain Bolt tycker det är viktigare att vinna OS-medaljer än att slå världsrekord. Fast ändå inte.

Hur som helst är jag glad! Den senaste vinnande novellen jag skrev skrevs i maj förra året och jag har skrivit sju noveller sedan dess som inte vann någonting och började nästan undra om jag plötsligt blivit dålig på noveller eller att skriva i allmänhet. Vilket obv inte är sant, men det är lätt att bli paranoid ...

När jag trodde det var en refusering tänkte jag ändå positivt och ba "det blir iaf en till refusering till samlingen", men det känns ännu mer nice att få lägga ännu ett positivt besked till min andra samling. ^^

True story.

Inga kommentarer: