måndag 29 december 2014

The last jullov

Det har ju certainly blivit mer liv på bloggy (varifrån kommer uttrycket bloggy? Varför har jag börjat använda det????) sedan jag började posta reviews här, fast det känns lite som att den börjar bli mer och mer av en bokblogg. Noooooo. Eller alltså. Det är inget fel med bokbloggar. Några av mina bästa vänner är bokbloggar.

Nu har jag julledigt tills om en vecka då jag tänkte försöka komma igång med lite skolarbete. Innan dess måste jag skicka in ansökningar på exjobb som har deadline på nyårsafton, men jag tror det borde gå snabbt, jag tänker mig att det inte är lika seriöst som att skriva en jobbansökan i alla fall. Heh, hoppas jag.

Efter att ha varit hos mina föräldrar över jul är jag nu hemma igen. Jag är lite sjuk av mig, så jag spenderar mest tid inomhus. Har inte lämnat lägenheten sen i fredags, men nu har jag slut på tvål (vad i helvete!?) så jag tänkte dra mig iväg till Liljeholmen för att införskaffa det och använda mitt presentkort på Intersport. Idag känns som en bra dag för det: de flesta jobbar igen, men det är fortfarande mellandagsrea. Sen när jag har varma och nice träningskläder kan jag börja springa igen efter nyår, wohoo. :D

Tills dess ska jag fortsätta hetschilla. Jag varvar mellan att se avsnitt av Marco Polo på Netflix och att spela Legen of Zelda: Twilight Princess, med en släng av att äsa The Silkworm (Rowlings nya) då och då. Ikväll ska Zackrid kommer över och dricka kaffe och se Guardians of the Galaxy också, exakt sådär lagom jobbiga commitments att ha på ett jullov.

Vilket troligtvis blir mitt sista jullov ever också? Eftersom jag om allt går som det ska tar min master i vår och skaffar ett riktigt jobb efter ... det är lite sorgligt, men eftersom att gå tillbaka till skolan efter jullovet varit en av mina absoluta hataktiviteter i många år kanske det finns fördelar med det också.

Nyår bjuder på filmmaraton, som alltid. I år ska jag och Trams ge oss i kast med Star Wars: Machete Order, för att vi är nördar och det är sånt vi gör, och naturligtvis tar vi och ser Hobbit igen på nyårsdagen. Nerds for life, yo.

Fast det kanske vore bra att ta tag i det här med att lämna lägenheten idag. Har hört att frisk luft ska vara nice?

True story.

Inga kommentarer: