söndag 14 december 2014

Reading bingo

En kurskamrat började följa mig på goodreads tidigare i år och kommenterade efteråt att "du läser mest young adult, va?". Jag håller inte riktigt med honom, jag läser visserligen mycket YA, men det har väldigt mycket att göra med att jag är vän med Chriss som konstant prackar på mig/lånar ut/tipsar om böcker i den genren, och inte att jag personligen söker efter såna böcker. Inte för att jag klagar, Chriss har generellt sett excellent taste in books. Om katten själv får välja tenderar jag mest att leta efter fantasyböcker, men jag tycker faktiskt det funnits en rätt bra blandning av genres bland böckerna jag läst i år.

Bland annat då för att jag klarat lite olika läsutmaningar, såsom bokyatzyet och även det här reading bingot som Fuzzy hittade i början av året. Jag valde att göra det generella bingot, för det där med att hitta en YA-bok som utspelade sig i Paris lät inte som något jag skulle vara intresserad av. Hur som helst klarade jag det galant (tja, med över hundra böcker lästa hade det nästan varit pinsamt annars), som ni kan se här:


Jag har med andra ord klarat alla läsmål jag satt upp för mig själv i år. Nu är jag på 112 böcker lästa, men jag satsar halvt om halvt på 119 innan året är över, eftersom jag då har läst mer i år än de tre åren innan tillsammans. Det är för nice för att inte försöka klara av.

Mest är jag orolig inför nästa år. Kommer jag klara att läsa lika mycket? Jag hoppas det, för jag hittar såklart nya utmaningar för det nya året. Bland annat ser den här läsutmaningen mycket intressant ut, och borde ge mig en bra skjuts på vägen.

Men, men, 2014 är inte över än, och jag har pages to read before I sleep...

True story.

Inga kommentarer: