söndag 22 januari 2012

PLANTS!!!!

Bildkälla: http://www.fotoakuten.se
Imorgon ska jag väga löv i tre timmar på labb. Helt seriöst. Ibland undrar jag vad det är för skit jag pluggar, men faktum är att... det är ju kul. Den här hösten var ju absolut crap (jag har nämnt det förut, va?), men om det är någonting jag har insett nu är det att jag pluggar fan helt rätt grej (det var inte alla som gjorde, vi har haft åtminstone tre avhopp till den här terminen).

Den psykotiska lärarens kurs var ju skitjobbig och tråkig, men trots det så har jag fått en helt annan syn på växter efter den: jag gillar växter på ett helt annat sätt nu. Jag har alltid gillat typ träd, men mest när de står i skogen: nu vill jag ha massa schyssta växter som jag kan, typ, ta hand om. Som en kottepalm! Eller min riktiga palm. Och jag ska få min ampellilja att trivas igen, vilket den inte gjort sen jag fick den av Martin (eller jo, den mådde jättebra när den kom hem efter Expecto när alla Ravenclaw-elever gått och pratat med den en vecka). Hah!

Så det stämmer väl det här med att det inte finns något ont som inte har något gott med sig, antar jag. Fast väga löv? Vi får se...

True story.

Inga kommentarer: