tisdag 3 januari 2012

2011/2012

Är sjukt trött och yr just nu. Vill sova. Ska bara blogga lite sådär och sammanfatta mitt år. Eller ej. Ska sammanfatta vad jag läste förra året. Here goes.

Förra året läste jag...

  • 26 böcker av 9 författare
  • 4 böcker på engelska (eventuellt mer, jag minns inte vilka Meg Cabot-böcker som var på engelska)
  • 4 manliga författare
  • 5 kvinnliga författare
  • 2 böcker av författare jag inte läst innan
  • 18 böcker jag inte läst innan
  • 13 böcker av kvinnliga författare
  • 13 böcker av manliga författare
  • 1 bok som var en biografi, resten fiction
  • Mest läst: JK Rowling med 6 böcker (Michael Crichton, Alexander McCall Smith och Meg Cabot hamnar på andra plats med 5 böcker var)
  • Jag lyssnade även på tre ljudböcker, två jag inte läst som bok, av två författare (Neil Gaiman och Brandon Sandersson). Av dem har jag aldrig läst Sandersson innan.
  • Inte klart tre böcker: American Gods av Neil Gaiman (som jag lånade ut till Erika i september), Digital Fortress av Dan Brown (som jag började läsa strax innan jul och inte pallat ta mig igenom) och Sagan om ringen av JRR Tolkien (som jag började läsa strax efter jul och ännu inte hunnit igenom)
  • Jag har dessutom köpt fler böcker i år än de senaste åren, men inte hunnit läsa klart alla. Detsamma gäller böcker jag fått.
Inte så bra som det kunde ha varit, så nästa år ska jag utmana mig själv igen hade jag tänkt. Det får bli ett nyårslöfte:
  • Läsa minst 40 böcker (min bror ska läsa 4, jag kan lätt tiodubbla det)
  • Kryssa av något från The Bucket List
  • Sluta vara sjuk hela tiden
  • Träna mer, samt gå ner vikten jag gått upp den här hösten. Gå på mycket promenader.
  • Skriva klart någonting som inte är en fanfic/NaNo/Script Frenzy
  • Redigera NaNo 2010 igen
  • Plugga mer
Asbra. Ska fan sova nu. God natt.

True story.

Inga kommentarer: