måndag 16 januari 2012

Det finns inga Twisted Sister-låtar om att känna sig vuxen

Idag började skolan igen (om man nu inte räknar med omtentan jag hade förra veckan), och vanligtvis brukar att börja skolan igen i januari bara betyda en sak: tokångest. Det finns sällan någon månad som jag försvinner så mycket in i TV-serier, filmer eller böcker som jag gör i januari, för det brukar vara en asjobbig månad. Man har chillat i några veckor under julen, och plötsligt ska man tillbaka till skolan igen och det är bara skitjobbigt. Det finns nog ett antal blogginlägg på temat också.

Det är bara det att jag inte alls känner så i år. Det kanske är för att jag jobbade med pappa förra veckan och gick upp sex varenda morgon (eller kvart i sex!!!), och då är det ju rena lyxen att kunna gå upp kvart i åtta istället. Det kanske är för att Chriss kommer hit på fredag och stannar i fem veckor. Det kanske är för att jag blivit lite vuxen nu när jag flyttat hemifrån och för en gångs skull känner att det hänt något?

Whatever it is, så uppskattar jag det som fan.

True story.

P.S. Har skaffat gymkort nu. SKA BLI FIT SOM FAN. D.S.

Inga kommentarer: