tisdag 27 december 2011

Juuul is over

Julen är förbi. Faktiskt. Ibland varar julen fram till nyår (eller påsk, men alltså, vem har varit med om det?), men nu har jag börjat jobba med pappa så julen är fan slut. Åh, bortsett från morgondagens lunch som är Janssons frestelse med svamp (mmmm!), och den frysta Janssonen förstås (äta den i helgen, Trams? X)... Åh, och julklapparna! Fick bra böcker och bra DVDer, så de lär ju räcka ett tag förstås.

Dock har jag inte gett mig på mina julklappsböcker än, utan läser om Sagan om ringen för 250e gången. Mamma tyckte att jag borde läsa julklapparna först, meeeen om jag är sugen på LotR duger ingenting annat och då är det bara orättvist mot de andra böckerna. Dem kan jag läsa när jag är klar med LotR, för de lär vara lika bra då.

Något som inte är bra är att jag verkar ha fått pappas förkylning. Party. Har ont i halsen och känner mig allmänt trött, så det kan ju gå över till imorgon, men med mitt immunförsvar lär det ju inte hända. Kan man dopa sitt immunförsvar på något sätt? Dricker massa apelsinjuice, men det hjälper ju för fan inte...

För övrigt vill jag ha såna där orangea ballonggrejer som man skickar iväg i luften på nyår (de har ett namn... men de där som är med i Trassel, då vet ni vad jag menar). Var kan man köpa såna utan att det är i typ tio-pack? Får be syster hålla utkik på Jula.

Treans Mammor & Minimodeller, är det typ som Toddlers and Tiaras? Känns som en serie man inte får missa!!

True story.

5 kommentarer:

Li sa...

Jag och Erik fick såna lyktor i julklapp :D :D men tror det är flera i vårt...

Trams sa...

Vi kan äta Janssons, det låter som en praktisk lösning på det annars vanliga problemet med att försöka komma på vad man ska äta. xP

Chriss sa...

Jaaa, jag har ju trixat med mitt immunförsvar; när jag tog sprutor mot pollen och grejer X) Därför som jag inte blir sjuk så ofta! :P Fast jag vet inte riktigt hur det funkar...

Du får käka mer c-vitamin! X)

Johanna sa...

Jag vill också ha såna, lanterns säger jag i brist på svenskt ord!
De är så fina när man släpper iväg dem! :D


Såg i en video för något år sedan att John Barrowman släpper iväg dem istället för fyrverkerier pga hundarna! ;)

Ell sa...

Li: Åh, nice. :D

Trams: Gött! Har tacoost också, så vi får äta det med. :P

Chriss: Men jag äter ju massa c-vitamin. Jag vill göra som du!

Johanna: Min syster köpte åt mig. ^^ Khom loi eller nåt heter de.

Åhh, vad fint. :D :D